بستر توسعه تعاونی ها از طریق اتاق تعاون فراهم شده است

به گزارش ایرنا، ˈمحمدتقی حاج ابراهیمیˈ روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ارایه دوره های آموزشی، ایجاد فضای مشارکتی و زمینه سازی برای حضور تعاونی ها در دیگر کشورهای هدف از جمله برنامه های این اتاق است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون بخش زیادی از فعالیت های تعاونی ها از ثبت تا نظارت در راستای واگذاری تصدی گری دولتی به بخش غیر دولتی بر عهده این اتاق است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی تعاون به عنوان دومین رکن اقتصاد نامیده می شود، گفت: اقتصاد به سه دسته دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم می شود.

حاج ابراهیمی یادآور شد: در اقدامات کلان و ملی بخش هایی که به نفع عامه در نظر گرفته می شود به بخش تعاون واگذار می شود.

وی در خصوص وظایف اتاق تعاون افزود: تشکیل اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی در محدوده استان قم، انجام وظایف و اختیارات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی و حل اختلاف و داوری در امور تعاونی ها و ایجاد شعب حل اختلاف با اخذ مجوز لازم بخشی از وظایف اتاق تعاون است.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف اتاق تعاون می توان به برگزاری جلسه کمیته نظارت به منظور نظارت بر عملکرد اتحادیه ها و تعاونی های مسکن مهر استان، بروز کردن اطلاعات مربوط به اتحادیه ها و شرکت های تعاونی استان و برگزاری نمایشگاه توانمندی های تعاون استان اشاره کرد.

حاج ابراهیمی اضافه کرد: نظارت بر اتحادیه ها و شرکت های تعاونی، شرکت در مجامع عمومی اتحادیه های تعاونی، برگزاری دوره های آموزشی تکلیفی از دیگر وظایف اتاق تعاون است.

وی بیان کرد: اتاق تعاون به منظور فرهنگ سازی و ایجاد اشتغال و همچنین ایجاد تعاونی های نوع جدید به منظور توانمندسازی و بروز رسانی اطلاعات و تجهیزات و همچنین ارائه نظریات کارشناسی و تخصصی با استفاده از متخصان و صاحب نظران، بازدید مستمر از کلیه شرکت های تعاون و بررسی مشکلات و پیگیری موثر جهت رفع مشکلات احتمالی ایجاد شده است.

۷۴۰۲/۱۵۳۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.