بسیج تمام امکانات برای بازیابی جکت فاز ۱۳ پارس جنوبی از عمق خلیج فارس

۱۱ام بهمن ،

untitled-3-38.jpg

دبیر کمیته بحران شرکت نفت و گاز پارس گفت: تمام امکانات برای بازیابی جکت فاز ۱۳ پارس جنوبی از عمق ۷۰ متری خلیج فارس در منطقه بسیج شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دبیر کمیته بحران شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: ۳ کمیته بحران در ستاد شرکت نفت و گاز پارس منطقه و محل پروژه تشکیل شده است و پیگیری عملیات بازیابی جکت فاز ۱۳ پارس جنوبی در حال برنامه ریزی است.

مهندس مظاهر انصاری افزود: تیم غواصی و نیروهای عملیاتی در منطقه مستقر می باشند اما با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی در موقعیت این جکت در خلیج فارس، امکان فعالیت وجود ندارد ولی به محض مساعد شدن هوا فعالیت های مورد نظر آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی امکان نشستن بالگرد بر روی شناورهای مستقر در منطقه وجود ندارد.

دبیر کمیته بحران شرکت نفت و گاز پارس افزود: طراحی، ساخت، حمل و نصب جکت طبق قرارداد به عهده شرکت صدرا است و این شرکت نیز بر اساس تجربیات خوبی که در زمینه ساخت و نصب سازه های دریایی دارد عملیات ساخت و نصب جکت فاز ۱۳ پارس جنوبی را در دست انجام داشت بنابراین هرگونه اظهار نظر و گمانه زنی در مورد سبب این اتفاق تا زمان بررسی های کارشناسی فاقد ارزش علمی و تخصصی است.

انصاری تصریح کرد: در زمان وقوع اتفاق سازه با شناور هیچ ارتباطی نداشته است و کلیه اتصالات جرثقیل نیز از سازه جدا بوده است.

دبیر کمیته بحران شرکت نفت و گاز پارس افزود: غرق شدن و یا بروز اتفاق در اجرای عملیات های نصب سازه های دریایی در سال های قبل و حتی در زمان حضور شرکت های خارجی نیز اتفاق افتاده و در این اتفاق نیز تمام امکانات نفت و گاز پارس وشرکت پیمانکار برای بازیابی جکت آماده شده است بنابراین با توجه به خبرهای انتشار یافته، این اتفاق هیچ ربطی به تغییرات مدیریتی در شرکت نفت و گاز پارس ندارد و خبرهای انتشار یافته در این ارتباط به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی با بیان این که پیش از اتفاق تمام استعلام های لازم از سازمان هواشناسی اخذ شده بود، به شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی گفت: متاسفانه به سبب طولانی شدن زمان نصب و بدی ناگهانی هوا این امکان وجود دارد که اتفاق رخ داده باشد اما سبب قطعی اتفاق را نمی توان اکنون اعلام کرد.

انصاری افزود: در این اتفاق هیچ گونه تلفات جانی نداشته ایم و بعضی خبرها مبنی بر وقوع تلفات جانی به هیچ عنوان صحت ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.