بسیج نقطه محوری نیروهای مسلح است

۱۶ام بهمن ،

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع)، پیروزی‌های انقلاب اسلامی، استیصال رو به افزایش دشمن و بیداری اسلامی را مرهون اندیشه‌های مکتب انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیج نقطه محوری نیروهای مسلح است و یک هویت است، چرا که ریشه در اعتقادات و فرهنگ ما دارد و یک بسیجی با همه توان روی صحنه می‌آید و فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، “سردار حسین ظریف‌منش” در دومین روز از همایش تبیین مکتب دفاعی انقلاب اسلامی در آرا و اندیشه‌های امام خمینی و امام خامنه‌ای که در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شده است، به جمع‌بندی این همایش دو روزه پرداخت و گفت: مکتب دفاعی انقلاب اسلامی، همان مکتب اسلام است که امروز در وجود انقلاب اسلامی و آموزه‌های ناشی از اندیشه‌ورزی و تلاش مجاهدانه ملت بروز پیدا کرده است.

فرمانده دانشگاه امام حسین(ع) افزود: مکتب دفاعی انقلاب اسلامی از منبع عظیمی به نام قرآن کریم، ریشه گرفته و از متون دینی بزرگی چون نهج البلاغه و سایر متون استفاده کرده است. هم‌چنین سیره عملی و بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری از دیگر منابع مکتب دفاعی است.

وی دربارهٔ فقر ادبیات موجود در زمینه دفاعی گفت: ما سرمایه بزرگی در اختیار داشتیم و با استفاده از اصول و ارزش‌های آن در دوران دفاع مقدس به پیروزی رسیدیم، اما متاسفانه منظومه فکری منسجم و پویای اثربخش به صورت مدوّن نداریم و در این زمینه، کارهای بسیار ناچیزی صورت گرفته است.

ظریف‌منش با اشاره به پیروزی‌های بزرگ انقلاب اسلامی تصریح کرد: پیروزی‌های دوران دفاع مقدس و استیصال دشمن، بیداری اسلامی، ثبات و پایداری انقلاب در حساس‌ترین و پرچالش‌ترین منطقه دنیا، محصول اندیشه انقلاب اسلامی است.

وی به فرستادن کاوشگر به فضا، ساخت تونل ماورای باد و توانمندی در حوزه انرژی هسته‌ای اشاره کرد و افزود: بیشتر پیشرفت‌ها در همه حوزه‌های دانش و فناوری، مرهون همین تفکر انقلاب اسلامی است.

وی با تکیه بر بیانات امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای به چند مورد از ویژگی‌های مهم مکتب دفاعی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ماهیت دفاع ما دینی است؛ هدف جنگ و صلح ما برخلاف همه دنیا در راه ایمان و رشد و تکامل انسان و حاکمیت خدا بر زمین و عدالت است.

ظریف‌منش ادامه داد: امام خمینی(ره) بحث خودباوری را در ما تقویت کرد و با جمله “ما می‌توانیم” نشان داد که برای نیروهای متعهد و مومن، هیچ کاری نشدنی نیست.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) پذیرش تهدید دشمن را همیشگی دانست و گفت: بنا به فرمایشات امام(ره) اگر فکر کنید دشمن دست از ما برمی‌دارد دچار خیال باطل و ساده‌اندیشی شده‌اید، چرا که مقابله ما، مقابله کفر و ایمان بوده و این حرکتی ادامه‌دار است.

ظریف‌منش به بیانات امام(ره) دربارهٔ انسان اشاره کرد و گفت: انسان، نقطه اصلی هر پیروزی و شکستی است؛ چرا که امام فرمودند همه ابزارهای مجهز وقتی به کار می‌آیند که دلهایی با ایمان و استوار آن‌ها را هدایت کنند.

وی داشتن بهترین‌ها در دانش نظامی، تکیه بر معنویت و ایمان و توجه به خدا، نفوذناپذیری و عدم انفعال در مقابل دشمن و تجربه گرفتن از دوران دفاع مقدس را از دیگر ویژگی‌های مهم مکتب دفاعی انقلاب اسلامی برشمرد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) به نقش بسیج تاکید کرد و گفت: بسیج نقطه محوری نیروهای مسلح است و یک هویت است، چرا که ریشه در اعتقادات و فرهنگ ما دارد و یک بسیجی با همه توان روی صحنه می‌آید و فعالیت می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که این همایش، فتح بابی باشد برای تدوین مکتب دفاعی انقلاب اسلامی برپایه آرا و اندیشه‌های امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و افزود: در این زمینه نیاز به تلاش و پژوهش‌های بسیاری است.

ظریف‌منش تصریح کرد: برنامه ما از همین اکنون این است که دومین همایش مکتب دفاعی انقلاب اسلامی را برای دهه فجر سال آینده کلید بزنیم.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.