بلوک ذوب آهن به فروش رفت

خبرگزای آریا- بلوک ۱۵ درصدی ذوب آهن اصفهان که امروز در بازار فرابورس عرضه شده بود به فروش رفت.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۹۰۰ سهم معادل ۱۵ درصد از سهام ذوب آهن اصفهان متعلق به سازمان نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به قیمت هزار و ۷۶۳ ریال، که امروز از طریق بازار فرابورس عرضه شده بود به فروش رفت.

۲۷۳۸ میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران
ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی ۱۵۵۴ میلیون اوراق بهادار، به ۲۷۳۸ میلیارد ریال رسید. بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس، حق تقدم بانک ایران زمین در بازار دوم فرابورس با جابجایی ۸۶ میلیون و ۱۰۱ سهم با نرخ ۴۷۵ ریال داشت.
کمترین حجم معاملات را عمران و توسعه شاهد در بازار اول فرابورس با جابجایی ۵ هزار سهم و قیمت پایانی ۳ هزار و ۴۳۰ ریال کسب کرد. بیشترین افزایش قیمت را بیمه دی در بازار دوم با افزایش قیمت ۴٫۹ درصد و قیمت ۲ هزار و ۵۵۹ ریال از آن خود کرد.
بیشترین کاهش قیمت را سرمایه گذاری توسعه عمران کرمان با کاهش قیمت ۴٫۹ درصد و قیمت ۹۶۴ ریال در بازار دوم فرابورس در سیستم معاملاتی امروز ثبت کرد.

حجم معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی
در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره مپنا با جابجایی ۱۶ هزار و ۱۸۰  برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۷ هزار و ۱۱۰ برگه اجاره سامان، ۴ هزار و ۳۷۰ برگه اجاره مسکن، ۳ هزار و ۷۴۰ برگه اجاره سامان، ۲ هزار و ۴۴۰ برگه اجاره ماهان، ۲ هزار و ۳۲۰ برگه مشارکت مسکن مهر، هزار و۴۳۰ برگه مشارکت نفت فصلی، ۶۱۰ برگه اجاره لیزینگ، ۴۲۰ برگه مشارکت نارنجستان و ۳۰۰ برگه اجاره جوپار به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.

 
بلوک حق تقدم ایران زمین به فروش رفت
امروز ۱۹۵ میلیون سهم معادل ۴٫۸ درصد حق تقدم استفاده نشده بانک ایران زمین به قیمت پایه هر سهم ۴۷۶ ریال فروخته شد.
همچنین نماد شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و شرکت سرمایه گذاری توسعه شمال پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه و تقسیم سود نقدی با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد گشایش یافت.
قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز حدود ۱ درصد افزایش داشت و در مرز ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان مبادله شدند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.