تامین اجتماعی رسما مالک سهام ذوب آهن شد

۳۱فروردین۱۳،

بعد از عرضه و فروش بلوک ۵۶ درصدی ذوب آهن اصفهان در روز ۲۳ اسفند ماه، معامله بلوکی این شرکت با پرداخت وجه نقد معامله توسط تامین اجتماعی قطعی شد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بلوک ۵۶ درصدی ذوب آهن اصفهان که در روز ۲۳ اسفند ماه توسط صندوق تامین اجتماعی خریداری شده بود با پرداخت وجه نقد معامله توسط خریدار قطعی شد.

در حالی که طلسم واگذاری بلوکی ذوب آهن اصفهان در روز ۲۳ اسفند ماه شکسته شده و صندوق تامین اجتماعی موفق به خریداری سهام این شرکت شده بود که این صندوق با پرداخت ۲۰ درصد از وجه نقدی، معامله ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی این شرکت اصل چهل و چهاری را قطعی کرد.

به این ترتیب صندوق تامین اجتماعی روز قبل با پرداخت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان وجه نقد معامله و ارایه اسناد و مدارک لازم به شرکت فرابورس، نسبت به قطعی شدن معامله اقدام کرد و رسما مالک ذوب آهن شد.

به گزارش ایسنا، بعد از چندین بار به فروش نرفتن بلوک ذوب آهن اصفهان، در معاملات ۲۳ اسفند ماه سازمان خصوصی سازی چهار میلیارد و ۴۰۶ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۱۳۶ سهم این شرکت اصل چهل و چهاری را در بازار دوم فرابورس عرضه کرد که سرانجام طلسم واگذاری این شرکت در روزهای پایانی سال شکسته شد و ۵۶ درصد از سهام این شرکت با افزایش قیمت پایه و قیمت ۵۱۱۱ ریالی به فروش رفت.

ارزش این معامله ۲۱ هزارو ۱۵۰ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۲۵۲ هزارو ۸۰۰ ریال بود که قراراست به صورت ۲۰ درصد نقد واقساط پنج ساله با نرخ ۱۵درصد واگذارشود.البته قرار است در آمد ناشی از فروش بلوک ۵۶ درصدی ذوب آهن بابت رد دیون دولت واگذار شود.

این در حالی است که بلوک ۱۵ درصدی ذوب آهن اصفهان در روز ۲۵ تیر ماه عرضه شد که توسط یکی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان خریداری شد.

شرکت ذوب آهن اصفهان در روز ۱۹ بهمن سال ۹۰ با کشف قیمت ۱۳۰ تومانی هرسهم فرابورسی شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.