بهای نفت برنت در بازارهای جهانی افزایش یافت

گردآوری توسط گروه اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

اقتصاد > انرژی – ایسنا نوشت:

بهای نفت برنت در بازارهای جهانی امروز (پنجشنبه) به بالای ۵۸ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، نفت برنت در بازارهای جهانی امروز برای دومین روز متوالی بالای ۵۸ دلار در هر بشکه معامله شد اما در آستانه انقضای معاملات ماه آوریل، افزایش ارزش دلار و افزایش ذخایر نفت خام آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شد.

تنش‌های ژئوپلتیک در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرد.

نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل با ۶۱ سنت افزایش ۵۸ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه معامله شد.نفت برنت در معاملات روز گذشته یک دلار و ۱۵ سنت (دو درصد) افزایش قیمت داشت.

نفت سبک آمریکا در معاملات امروز با ۲۰ سنت افزایش به ۴۸ دلار و ۳۸ سنت رسید.

سبد نفتی اوپک هم‌اکنون با ۷۸ سنت کاهش نسبت به معاملات قبلی ۵۲ دلار ۲۵ سنت در هر بشکه معامله می‌شود.قراردادهای ماه آوریل برای نفت برنت و نفت آمریکا در هفته‌ آینده منقضی می شود.

ویکتور شام تحیلگر نفتی در سنگاپور گفت: وقتی معاملات منقضی می‌شود ابهام و ناپایداری بیشتری در زمینه نفت به وجود می‌آید.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که نفت آمریکا با فشار نزولی بیشتری مواجه شود و نفت برنت سیر صعودی خواهد داشت.

اختلاف قیمت نفت برنت و نفت آمریکا در معاملات امروز به حدود ۱۰ دلار در هر بشکه رسید. این اختلاف روز سه‌شنبه به کمتر از هشت دلار در هر بشکه رسید که پایین ترین سطح در یک ماه گذشته بود.

یوسوکه ستا تحلیلگر نفتی در توکیو گفت: نظرات منفی درباره نفت آمریکا ناشی از افزایش ذخایر نفت خام این کشور است.

آمار وزارت انرژی آمریکا حاکی از این است که ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته برای نهمین هفته متوالی افزایش یافت و با ۴٫۵ میلیون بشکه افزایش به ۴۴۸ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه رسید.این بالاترین سطح ذخایر نفتی آمریکا در این موقع از سال و طی بیش از ۸۰ سال گذشته است.ستا گفت: انتظار می‌رود ذخایر نفتی بیش از این افزایش پیدا کند.

هرگونه افزایش قیمت نفت کوتاه مدت خواهد بود زیرا پیش‌بینی می‌شود ذخایر نفتی به دلیل تعمیرات پالایشگاهی و افزایش ارزش دلار در برابر یورو بیش از این افزایش پیدا کند.

اختلالات احتمالی در عرضه نفت از جمله افزایش ناآرامیها در لیبی اصلی ترین دلیل برای بالا رفتن قیمت نفت برنت خواهد بود.

ارزش یورو در برابر دلار امروز به پایین ترین سطح ۱۲ سال گذشته رسید. شاخص دلار امروز مجددا افزایش یافت و برای اولین بار از آوریل ۲۰۰۳ به ۱۰۰٫۰۶ رسید.

افزایش ارزش دلار در برابر دیگر ارزها خرید و فروش کالاهایی که با دلار معامله می‌شوند برای دارندگان دیگر ارزها بیشتر می‌کند و خرید آن‌ها را کاهش می دهد.

۲۳۵۰۳


RSS
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.