بهبود در بازار منسوجات پنبه‌ای چین/ تقاضای واردات نخهای پنبه‌ای همچنان بالاست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

صادرات پارچه پنبه‌ای از چین در حدود ۵۲ درصد از کل صادرات منسوجات پنبه‌ای این کشور را به خود اختصاص داد.

علیرضا حائری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار، داشت: طی دوره ژانویه تا سپتامبر سال جاری،‌ ارزش واردات و صادرات منسوجات پنبه‌ای چین به ترتیب برابر با ۶٫۸۶ و ۲۱٫۵۱ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸٫۶ و ۱۵٫۴ درصد رشد یافته که این امر بیانگر بهبود بازار تجارت منسوجات پنبه‌ای در چین می‌باشد.

وی در ادامه افزود: طی همین مدت، واردات و صادرات نخهای پنبه‌ای چین به ترتیب برابر با ۱٫۵۶۸ میلیون تن و ۳۹۷ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۴ درصد و ۲۲ درصد بیشتر می‌باشد. این امر بیانگر وجود تقاضای بالا برای واردات نخهای پنبه‌ای به چین از سال قبل تاکنون است. در خصوص سهم بازار مذکور می‌توان اظهار داشت که پاکستان در حدود یک سوم، هند در حدود ۲۹ درصد و ویتنام ۱۱ درصد از بازار نخهای وارداتی به چین را به خود اختصاص داده‌اند.

حائری خاطرنشان کرد: طی مدت مورد بررسی، چین در حدود ۳٫۲۲۶ میلیون تن پنبه به چین عبارتند از ایالات متحده آمریکا، هند و استرالیا در این بین، استرالیا توانسته از ازبکستان عبور کند و برای دومین سال متوالی در مقام سوم بزرگترین کشورهای صادرکننده پنبه به چین قرار گیرد.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در خصوص واردات پنبه از استرالیا به چین گفت: طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته و این در حالی است که واردات پنبه چین از ایالات متحده آمریکا طی همین مدت شاهد کاهش ۱۸ درصدی بوده است حتی واردات محصول مذکور ازهند نیز ۳۵ درصد کاهش داشته است.

وی در پایان افزود: از سوی دیگر، صادرات پارچه پنبه‌ای از چین به روند صعودی خود ادامه می‌دهد طی سه فصل اول سال جاری (۹ ماه اول سال)، صادرات پارچه پنبه‌ای از چین در حدود ۵۲ درصد از کل صادرات منسوجات پنبه‌ای این کشور را به خود اختصاص داد و به ۱۱٫۲ میلیارد دلار و یا به عبارتی به ۶٫۸۸ میلیارد متر رسید واردات پارچه‌ی پنبه‌ای توسط چین طی مدت مذکور نیز در حدود ۶۰۰ میلیون متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳٫۴ درصد کاهش یافته است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.