بهره‌مندی از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز براساس مقررات NPT حق تمامی کشورهاست

۱۶م اسفند ،

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که به هیچ‌وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و همواره تاکید داشته که بهره‌مندی از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز براساس مقررات NPT حق تمامی کشورهاست.

عوض حیدرپور‌ شهرضایی نماینده شهرضا در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر “جان کریگ وزیر خارجه جدید آمریکا مبنی بر ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران گفت: همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم و مجددا هم اعلام می‌کنیم ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد و این مسئله بارها با اسناد و مدارک معتبر به سازمان انرژی اتمی اثبات شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: تاکنون تضمین‌های لازم در مورد حقوق هسته‌ای ایران ارائه شده و ثابت کرده که ایران به هیچ‌وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ایران بارها اعلام کرده که بهره‌مندی از فعالیت هسته‌ای صلح‌آمیز براساس مقررات NPT حق تمامی کشورهاست.

وی با اشاره به طرح گزینه نظامی از سوی “جان کری” برای مقابله با ایران ادامه داد: ۳۴ سال است که گزینه نظامی از سوی دولت‌های غربی ۳۴ بر روی میز است و این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران کمترین توجهی به این اظهارات نداشته است.

گفتنی است “جان کری” وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز با طرح این ادعا که ایران برنامه خود برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را پیش می‌برد اظهار داشته که این موضوع تقابل میان غرب و ایران را «محتمل‌تر می‌کند».

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.