به صورتم دست نزن

جام جم آنلاین: در بین ستاره‌های سینما و تلویزیون، بازیگرهایی پیدا می‌شوند که دل‌شان نمی‌خواهد گریم متفاوتی داشته باشند البته این تفاوت در سینمای ایران، به معنی گذاشتن ماسک‌های عجیب و غریب نیست.

تفاوت یعنی همین که بازیگری موهایش را از ته بتراشد یا بینی بزرگ و جای زخم عمیقی روی چهره‌اش بگذارند. اما بازیگرهایی هم هستند که زیر بار همین گریم‌ها هم نمی‌روند.

مهناز افشار

از همان روزهای اول بازیگری​اش زیر بار گریم سنگین نمی‌رود. برای همین هم کسی یادش نمی‌آید افشار را با چهره‌ای متفاوت از خودش دیده باشد.

اوج گریمی که او اجازه داد روی صورتش انجام شود «طبقه سوم» بیژن میرباقری بود که نقش یک زن تنها را بازی می‌کرد.

 

نیما شاهرخ‌شاهی

دلش نمی‌خواهد زیر دست گریمور تازه کار بنشیند. او معتقد است هر بازیگری صورت خودش را بهتر می‌شناسد و بهتر می‌داند چطور باید روی صورتش کار شود.

 

 

پوریا پورسرخ

هر چند در «روز سوم» موهایش را فر کرده بود و در نقش یک پسر خرمشهری بازی می‌کرد، اما برای «ناسپاس» اولتیماتوم داده بود هیچ کس حق ندارد به موهایش دست بزند.

 

 

محمدرضا گلزار

او بازی در دو فیلم را به دلیل گریم از دست داد؛ «سربازان جمعه» مسعود کیمیایی و «مهمان مامان» داریوش مهرجویی.

گلزار قرار بود در سربازان جمعه نقش یکی از آن سربازها را بازی کند، ولی چون حاضر نشد موهایش را بتراشد، بی‌خیال این نقش شد.

در مهمان مامان هم قرار بود به جای پارسا پیروزفر نقش پسر معتاد را بازی کند، اما چون ریش‌هایش را می‌تراشید، آقای کارگردان بی‌خیال سر و کله زدن با گلزار شد.


پژمان بازغی

با این که دو گریم خیلی سنگین در «دوئل» احمدرضا درویش داشت، اما گریم سنگین دیگری از او سراغ نداریم.

این طور که پیداست پژمان بازغی هم چندان در گریم تنوع‌طلب نیست و دلش نمی‌خواهد چهره‌اش زیاد دستکاری شود.


jamejamonline.ir – 22 –
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.