به پرنده‌های وحشی غذا ندهید

۰۴ تیرماه ۱۳،

به پرنده‌های وحشی غذا ندهید

 سالانه بیش از ۵۵ میلیون آمریکایی به پرندگان غذا می‌دهند و هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد دلار صرف تهیه غذا و نگهداری از پرندگان در این کشور می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه اکستر در انگلیس در یک مطالعه تازه دریافته‌اند که غذا دادن به پرندگان وحشی و در نتیجه مصرف غذای اضافی در زمستان، عمل تخم‌گذاری این پرندگان را در فصل بهار با مشکل مواجه می‌کند.

محققان با مطالعه تخم پرندگان به این نتیجه رسیده‌اند پرندگان بالغی که در زمستان غذای اضافی دریافت می‌کنند، جوجه‌های کوچک و کم وزنی بدنیا می‌آورند که اغلب نیز این جوجه‌ها از بین می‌روند.

«جان بلانت»، یکی از کارشناسان اصلی در این مطالعه تشریح کرد که سبب اصلی این ارتباط هنوز مشخص نیست و مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است.

به گفته این محققان، هرچند تاکنون تصور می‌شده که غذا دادن به پرندگان غیراهلی به رشد جمعیت آنها کمک می‌کند اما نتایج بررسی‌های تازه این باور را به چالش کشیده و نشان داده است که این کار نه تنها برای پرنده‌ها مفید نیست بلکه حتی می‌تواند مشکل‌ساز شود.

به گزارش  پایگاه اینترنتی ای‌ان‌ان، این کارشناسان تاکید کردند: با توجه به نتایج فوق انجام مطالعات بیشتر در زمینه ارتباط بین تغذیه زمستانی پرندگان و جمعیت آنها مورد نیاز است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.