بودجه جشنواره تئاتر فجر در صدر اهمیت تخصیص بودجه‌های معاونت هنری است

۰۸م آذر ،

شاه‌آبادی در بازدید از دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر:

معاون هنری وزیر ارشاد گفت: با توجه به اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بودجه لازم برای این جشنواره در نظر گرفته شده و در واقع در صدر اهمیت تخصیص بودجه‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز قبل به بازدید دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر رفت و از نزدیک در جریان پیشبرد فعالیت های این دبیرخانه برای برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر قرار گرفت.

حمید شاه آبادی در این بازدید دربارهٔ اهمیت جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: جشنواره تئاتر فجر یک سرمایه مهم برای انقلاب اسلامی بوده و نشان دهنده اقتدار فرهنگی و هنری کشور است. ما باید با رویکردی کیفی به جشنواره تئاتر فجر بخشی از اقتدار فرهنگی خود را اینگونه به جهانیان نشان دهیم.

شاه آبادی دربارهٔ بودجه ای که برای جشنواره تئاتر فجر در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر امسال نیز هم چون سال های قبل بودجه لازم برای این جشنواره در نظر گرفته شده و در واقع در صدر اهمیت تخصیص بودجه ها قرار دارد.

وی دربارهٔ صرفه جویی های هزینه ای در جشنواره نیز گفت: با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی، ما نیز برای برگزاری جشنواره صرفه جویی های لازم را اعمال می کنیم و بیشتر این صرفه جویی ها در بخش های جنبی جشنواره است.

وی ادامه داد: جشنواره امسال با رویکردی جوان گرایانه قصد دارد ظرفیت و فضای لازم برای هنرمندان جوان را به وجود بیاورد تا آنها بتوانند خود را در عرصه ای بین المللی نشان دهند.

در این دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشستی با مسئولان برگزاری سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر داشت که در این نشست قادر آشنا مدیر عامل مرکز هنرهای نمایشی، سعید کشن فلاح دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر و پیمان شریعتی مدیر رواب عمومی مرکز هنرهای نمایشی به همراه تنی چند از مسئولان برگزاری جشنواره حضور داشتند.

در این نشست پیمان شریعتی گزارشی کامل از روند پیش برد برنامه ها برای برگزاری جشنواره تئاتر فجر ارائه داد. وی در این باره گفت: میزان متقاضیان حضور در جشنواره امسال طی سی سال قبل که از برگزاری جشنواره تئاتر فجر می گذرد، بی سابقه بود به گونه ای که؛ ۸۵۰ متن متقاضی حضور در بخش صحنه ای و ۳۴۰ متن متقاضی حضور در بخش خیابانی بودند.

وی ادامه داد: از این میان ۱۹۵ اثر را در بخش سهمیه ای پذیرش کردیم که ۶۶ اثر آن مشروط بود و پس از فرصت یک هفته ای که به آثار مشروط دادیم ۲۷ اثر نیز از میان این آثار پذیرفته شدند.

در این نشست همچنین سعید کشن فلاح و قادر آشنا نیز در سخنانی به برگزاری هر چه بهتر جشنواره تئاتر فجر تاکیید کردند.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.