بیزینس مانیتور: ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران به ۳۸٫۴ درصد رسید/پیشبینی رشد ناچیز تا ۲۰۱۷

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

tci logo.jpg

مرکز تحقیقاتی IBM بر پایه گزارش‌های انتشار یافته از سوی "سازمان جهانی مخابرات"(ITU) اعلام که تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی تعداد خطوط ثابت تلفن در ایران ۲۹ میلیون و ۳۰۸ هزار عدد بوده است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بر اساس گزارش انتشار یافته از سوی این مرکز، ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی ۳۸٫۴ درصد بوده است و به عبارت دیگر، تا دوره زمانی یاد شده به ازای هر ۱۰۰ ایرانی ۳۸٫۴ خط تلفن ثابت در کشور مورد استفاده قرار گرفته است.
 
این مرکز پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۳۱ میلیون و ۲۰۸ هزار خط تلفن ثابت در ایران به کار گرفته خواهند شد تا بر این اساس ضریب نفوذ خطوط ثابت تلفنی ایران در پایان سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۹٫۴ درصد برسد.
 
بر اساس گزارش این مرکز، در سال ۲۰۱۰ میلادی تنها ۲۶٫۸ میلیون خط تلفن ثابت در ایران موجود بود که این رقم هم‌اکنون به ۲۹٫۳ میلیون خط تلفن رسیده است. البته مرکز BMI بر این باور است که بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ میلادی میزان استفاده از تلفن ثابت در ایران افزایش قابل ملاحظه‌ای نمی‌کند.
 
بر اساس گزارش این مرکز،‌ در حالی که طی سال ۲۰۱۰ میلادی ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران ۳۶٫۳ درصد بود، این رقم با رشد ۳ واحدی در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳۹٫۴ درصد می‌رسد.
البته باید توجه داشت شرکت مخابراتی TCI به عنوان اپراتور اصلی ارایه دهنده خدمات تلفن ثابت در ایران طی چند سال قبل هیچ آمار رسمی در این زمینه منتشر کرده است و بر این اساس مرکز تحقیقاتی BMI بر اساس گزارش‌ سازمان ITU و اطلاعات خود، این روند را پیش‌بینی کرده است.
البته باید توجه داشت شرکت مخابراتی TCI به عنوان اپراتور اصلی ارایه دهنده خدمات تلفن ثابت در ایران طی چند سال قبل هیچ آمار رسمی در این زمینه منتشر کرده است و بر این اساس مرکز تحقیقاتی BMI بر اساس گزارش‌ سازمان ITU و اطلاعات خود، این روند را پیش‌بینی کرده است.
 
طبق گزارش سازمان ITU، تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۸ میلیون ۷۵۹ هزار خط ثابت تلفن در ایران موجود بوده است که این رقم رشد سالانه ۳٫۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد. همچنین اعلام شد که تعداد خطوط ثابت تلفن در ایران طی سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل از آن رشد ۳٫۶ درصدی داشته است.
 
با توجه به اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران بسیار بالا است، به همین خاطر خطوط ثابت تلفنی در کشور کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این وجود پیش‌بینی می‌شود که افزایش دسترسی مناطق روستایی به خطوط ثابت تلفنی بتواند این رقم را افزایش دهد. 
 
کارشناسان مرکز تحقیقاتی BMI با این روند پیش‌بینی می‌کنند که ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایران در پایان سال ۲۰۱۷ به حدود ۴۰ درصد برسد تا در آن زمان بیش از ۳۱٫۲ میلیون خط تلفن ثابت در کشور به کار گرفته شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.