بیش از ۵۰ “دانشکده دندانپزشکی” در کشور ایجاد کردیم

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

با توجه به نیازهای بالای جامعه در حوزه خدمات دندانپزشکی بیش از ۵۰ دانشکده دندانپزشکی در کشور ایجاد شده که از نظر نسبت جمعیت شاید از پیشرفته ترین کشورها نیز بالاتر باشد.

دکتر محمد بیات، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه ایجاد این تعداد دانشکده دندانپزشکی در کشور روند صحیحی نیست، گفت:باید به سمتی حرکت کنیم که نیاز بوده و در واقع بیماری را کنترل کرده و دیگر نیازی به درمان نداشته باشیم.
 
وی افزود:در صورت کنترل و پیشگیری علاوه بر کاهش هزینه های تحمیلی بر مردم و نظام سلامت مواقعی که درمان نیاز باشد با کیفیت مناسبتری به بیمار ارائه خواهد شد.
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در کشور ما خدمات دندانپزشکی پوشش بیمه ای مناسب نداشته و جز خدمات لوکس محسوب میشوند اظهار داشت:در هیچ جای دنیا خدمات دندانپزشکی لوکس نبوده بلکه یک بخش مهم درمانی محسوب میشود که البته ممکن است گران باشد.
 
وی تصریح کرد:سازمان های بیمه گر نیز به سبب نبود “بودجه” کافی آنطور که باید خدمات درمانی دندانپزشکی را تحت پوشش قرار نمیدهند که باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.