تأکید رهبر انقلاب بر توجه به سینمای دینی/واکنش تند شمقدری به جشنواره برلین

۰۳م اسفند ،

سینما در هفته ای که گذشت به دیدار رهبر انقلاب با عوامل جشنواره مردمی عمار و جشنو.اره های مختلف پروین اعتصامی، برلین و فجر اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ ابتدای هفته، سینما با برگزاری مراسم جایزه گفتمان انقلاب اسلامی و تقدیر از شخصیت هایی چون فرج اله سلحشور و ابراهیم حاتمی کیا آغاز شد. اما این برنامه بدون حضور حاتمی کیا برگزار شد که صحبت های بسیاری در باب سینمای دینی مطرح کردند به طوری که فرج اله سلحشور در این مراسم عنوان کرد که سینمایی که در دست پخت تفکر صهیونیست است هر کاری کنید درست نمی شود.

محمدرضا عباسیان نیز با اشاره به تشکیل چندین تشکل فرهنگی خواستار کاهش جبهه های مختلف است.

اتفاق دیگر این هفته انتخاب جعفر پناهی برای فیلم پرده بسته به عنوان بهترین فیلمنامه و اهدای خرس نقره ای به کامبوزیا پرتوی در جشنواره برلین بود که بعد از آن حرف و حدیث های بسیاری داشت به طوری که با واکنش تند جواد شمقدری همراه بود که بوسه زدن خرس نقره ای توسط پرتوی به نوعی طرد کردن سیمرغ جشنواره قلمداد شد.

در این هفته جشنواره فیلم پروین اعتصامی افتتاحیه خود را ۳۰ بهمن ماه با حضور نگار جواهریان و بهنوش طباطبایی آغاز کرد و ۴ اسفندماه نیز به کار خود خاتمه خواهد داد.

افتتاحیه بخش تجلی اداره ملی جشنواره نیز این هفته برگزار و فیلم های گهواره ای برای مادر و تنهای تنهای تنها نیز رکوردار جوایز این بخش شدند.

فضای سینما نیز در این هفته به اکران نوروزی و رقابت میان فیلم ها اختصاص داشت و ۱۵ فیلم برای اکران نوروزی رقابت می کنند که جواد شمقدری اعلام کرد که در زمان مشخص شدن تکلیف آئین نامه شورای صنفی فیلم های نوروزی نیز معرفی می شوند در این راستا نیز برای تدوین آئین نامه شورای صنفی نیز جلساتی به همراه رئیس اتحادیه تهیه کنندگان، رئیس سینما داران نماینده حوزه هنری و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل دادند.

اساسنامه خانه سینما نیز به نقل از مسعود جعفری جوزانی به پایان رسید و به احتمال بسیار تا آخر اسفندماه بازگشایی می گردد.

در این هفته نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی دیداری با عوامل و دست اندرکاران جشنواره مردمی عمار داشتند و با تأکید بر ورود اشخاص متدین و انقلابی و ایجاد اتاق فکر برای حرکت جوانان در عرصه هنری و سینمای دینی، نگاهی ضروری به موضوع هنر اسلامی و سینمای دینی داشتند./ی۲

گزارش از فائزه آقابابایی.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.