تاکید اعضای شورای عالی آموزش و پرورش برای پایان سال تحصیلی در خرداد

وزیر آموزش وپرورش اظهار کرد:‌ جامعه زنده جامعه‌ای است که در برابر پدیده‌های غیرمترقبه به سرعت واکنش سنجیده‌ای داشته باشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نهصد و هفتاد و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش و اولین جلسه سال ۹۹ این شورا اظهار کرد:‌ آموزش و پرورش در طول۴۵ روز اخیر تقریبا تمام وقت کار کرده و با جدیت مسائل مربوط به آموزش دانش آموزان را پیگیری کرده است و در روز تعطیل و غیرتعطیل اهتمام داشته تا آثار این دوره سخت را  قابل تحمل‌تر برای جامعه بکند. خوشبختانه گام‌های بزرگی در این ایام برداشته شده است و مدیران و معلمان عزیز سراسر کشور به سرعت واکنش نشان دادند و اقدامات ارزشمندی در دستور کار خود قرار داده‌اند که بخشی از آن از رسانه‌ها پخش شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان صدا و سیما برنامه‌های آموزشی با یک شبکه شروع شد و در حال حاضر برنامه‌های آموزشی به ٢٨برنامه در روز با سه شبکه افزایش پیدا کرده است. اما با توجه به اینکه ما٢۵٠ درس و بیش از هزار کتاب داریم برنامه‌های آموزشی تولید شده در رسانه ملی برای تحت پوشش قرار دادن این حجم کتاب درسی کافی نمی‌باشد .

حاجی میرزایی بابیان اینکه تاکید بر این داشتیم که در آموزش در فضای مجازی یک بستر تعاملی ایجاد شود، تصریح کرد: مجموعه اطلاعات آموزش و پرورش در سامانه سناد است و ما نمی‌خواهیم اطلاعات را در اختیار افراد قرار دهیم چراکه امنیت اطلاعات برای ما مهم است و با همکاری برخی دانشگاه‌ها برای این موضوع راه حل‌های اندیشیده شده است. بنابراین پیگیر فضای مستقلی هستیم که به هیچ فضای دیگری از وسیله ارتباطی فرد دسترسی نداشته باشد و تنها ارتباط دهنده مدیر و دانش آموز و معلم باشد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: جامعه زنده جامعه‌ای است که در برابر پدیده‌های غیرمترقبه به سرعت واکنش سنجیده‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به خلاقیت‌های معلمان در فضای مجازی، گفت: معلم بازنشسته‌ای داشتیم که با حس مسئولیت پذیری خود پیگیر این بود که کارآموزش تعطیل نشود و در فضای مجازی آموزش دانش آموزان خود را ادامه می‌داد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خداوند را شاکرهستم و افتخار می‌کنم که معلمان در شرایط سخت جامعه، کار جدی‌تر و سخت‌تری کردند و آموزش دانش آموزان را ادامه دادند.

مهدی نوید دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه گفت: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از اهتمام و تلاش وزیر، معاونان وزارت آموزش‌وپرورش به‌ویژه مدیران و معلمان تشکر و بر استفاده هوشمندانه از ظرفیت فضای مجازی، تأکید کردند. همچنین این اعضا بیان کردند که هرچند این ویروس یک تهدید برای کشور است اما می‌توان از آن فرصتی ساخت لذا باید با استمرار آموزش الکترونیکی از طریق شبکه شاد و… بتوانیم ظرفیت‌ها، نقاط قوت و ضعف کشور را شناسایی کنیم، همچنین استان‌ها و مناطقی که با مشکل مواجه هستند و دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند شناسایی شوند.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به سال تحصیلی آینده گفت: اگر مهر آینده نیز درگیر مسئله ویروس کرونا باشیم و نتوانیم کلاس حضوری تشکیل دهیم اجازه ندهیم به دانش آموزان آسیبی وارد شود و از بستر فضای مجازی کار آموزش را ادامه دهیم.

ادامه آموزش مجازی در صورت تداوم شرایط کرونایی تا مهر آینده

وی اشاره کرد: حتی اگر در این شرایط هم آموزش حضوری داشتیم بتوانیم با این شناخت از بستر فضای مجازی استفاده کنیم. این موضوع در شرایطی است که باور داریم فضای مجازی جایگزین معلم نمی‌شود، معلم و مدرسه جایگاه مشخصی دارند و فقط کار انتقال دانش را بر عهده ندارند بلکه در ابعاد تربیتی به ارتباط تنگاتنگی و رویارویی دانش‌آموزان نیاز داریم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی بابیان اینکه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش تأکیددارند سال تحصیلی در خردادماه به پایان برسد، اظهار کرد:‌ نظرات زیادی در ارتباط با این موضوع مطرح شد که جمع‌بندی نهایی در جلسه هفته آینده شورای عالی آموزش و پرورش انجام می‌شود همچنین کاری که باید برای دانش‌آموزان کنکوری انجام شود، ازنظر محتوا و زمان آموزش در جلسه آتی بررسی خواهد شد.

 انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.