تصویب برنامه درسی ملی در هفته آینده؛ نحوه ادامه تحصیل ترک تحصیلی‌ها

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش به همشهری‌آنلاین خبر داد:

آموزش > عمومی
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب آخرین بند از سند برنامه درسی ملی خبر داد و گفت: این سند که بیش از ۸ سال تدوین آن به طول انجامید، در جلسه بعدی شورای عالی نهایی شده و برای اجرا آماده می‌شود.

مهدی نوید ادهم در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین با اشاره به جلسه عصر دوشنبه شورای عالی آموزش و پرورش که دقایقی پیش به پایان رسید درباره مصوبات آن گفت: امروز ادامه سند برنامه درسی ملی بررسی شد که در ‌‌نهایت الزامات اجرایی آن به تصویب رسید و بدین ترتیب تنها یک بخش از سند برای بررسی باقی مانده که در جلسه بعد انجام و به تصویب نهایی می‌رسد.

سند برنامه درسی ملی، سندی بالا دستی آموزش و پرورش است که از سال ۱۳۸۳ تدوین آن با حضور اساتید دانشگاهی و حوزوی آغاز و در سال ۱۳۸۹ به پایان رسید. بیش از دو سال است که تصویب مواد گوناگون این سند که قرار است برنامه راه کتب آموزشی باشد، در شورای عالی آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

نحوه ادامه تحصیل ترک تحصیلی‌ها

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش به مصوبه دیگر جلسه امروز اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین طرح نحوه ادامه تحصیل دانش آموزانی که در سال اول متوسطه به دلایل موجه ترک تحصیل کرده‌اند، تصویب شد.

نوید ادهم گفت: براساس این مصوبه، دانش آموزان ترک تحصیل کرده در ترم اول آموزشی می‌توانند در سال تحصیلی بعدی با ثبت نام در مدارس عادی روزانه، در کلاس درس حضور یافته و تکرار پایه کنند.

پیش از این دانش آموزان ترک تحصیل کرده باید در مدارس شبانه روزی حضور یافته و در کنار بزرگسالان تحصیلات خود را ادامه می‌دادند.

اعلام گزارش از وضعیت استقرار نظام جدید آموزشی

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در ادامه جلسه امروز گزارشی از وضعیت استقرار نظام ۶-۳-۳، خوانده شد، گفت: اعضای شورای عالی در پایان از زحمات مدیران اجرایی، مدیران مناطق و شهرستان‌ها و مدارس که مقدمات اجرایی این طرح بزرگ را فراهم کرده، تقدیر کردند.

اصلاح کتاب‌های تازه تالیف شده

نوید در پاسخ به این پرسش که کتاب‌های درسی جدید تالیف پایه ششم دچار مشکلات محتوایی و گرافیکی بسیاری است به همشهری آنلاین گفت: این کتاب‌ها در سال تحصیلی آینده اصلاح می‌شود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.