تاکید رؤسای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر تلاش برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه

۰۳م آذر ،

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان مهمترین مسایل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بخصوص تحولات جهان اسلام را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده و بر ضرورت تلاش برای استقرار صلح و امنیت در منطقه تاکید کردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدی نژاد پنج‌شنبه شب در دیدار آصف علی زرداری، با قدردانی از برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس دی ۸ بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر فعال کردن تمام ظرفیت‌های این اجلاس به منظور پیشرفت روز افزون کشورهای عضو تاکید کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه دو ملت ایران و پاکستان دارای روابط تاریخی و بسیار عمیق بوده و هر دو ملت از اشتراکات فرهنگی و اعتقادی برخوردار می باشند، گفت: تهران و اسلام آباد با تقویت همه‌جانبه روابط خود و فعال کردن ظرفیت‌های همکاری می‌توانند ضمن تامین نیازهای یکدیگر، در راستای پیشرفت و رفاه دو ملت و منطقه گام‌های موثری بردارند.

احمدی‌نژاد با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد مانع در برابر گسترش روابط کشورهای مستقلی همچون ایران و پاکستان تصریح کرد: دو کشور با تقویت و تحکیم هر چه بیشتر روابط خود می‌توانند بر اراده دشمنان خود غلبه کنند.

رئیس‌جمهور همچنین تحولات منطقه را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه حق انتخاب، عدالت و احترام حق هر ملتی است، اظهار داشت: مشکلات موجود در منطقه بخاطر دخالت‌ها و بسیاره‌خواهی بیگانگان است و این در حالی است که کشورها و ملت‌های منطقه می‌توانند با تفاهم، گفتگو و همدلی مسایل خود را حل و فصل کرده و صلح و امنیت پایداری را در منطقه برقرار کنند.

آصف علی زرداری رئیس جمهوری اسلامی پاکستان نیز در این دیدار بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های گوناگون تاکید کرد و گفت: پاکستان و ایران دو کشور همسایه و برادر بوده و از زمینه‌های فراوانی برای افزایش سطح همکاری‌های خود برخوردارند.

وی خاطر نشان کرد: پاکستان مصمم است ضمن تسریع در انجام توافقات قبل سطح روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران هر چه بیشتر ارتقاء دهد.

 زرداری همچنین با اشاره به تحولاتی که در جهان اسلام در حال وقوع است، بر ضرورت حل مسایل موجود بر اساس تفاهم و برقراری و تثبیت صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.