دشمنان سعی در دامن زدن به اختلافات مذهبی را دارند

۱۵اردیبهشت،

Forootan-1-11.jpg

مشاهد حسین رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان بعدازظهر امروز با رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد همکاری‌های دوستانه دو کشور در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه اجرای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان گفت: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور بزرگ اسلامی و همسایه با برخورداری از سابقه دیرینه مناسبات حضور دوستانه از ظرفیت‌های بزرگی برای کمک به تقویت امنیت و آرامش در منطقه و جهان اسلام برخوردارند.

وی از پاره‌ای اقدامات مانند حمله به شیعیان در پاکستان به عنوان تلاش دشمنان مشترک دو ملت برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان دو ملت نام برد و تاکید کرد: نباید اجازه داد دشمنان دو کشور با این قبیل اقدامات در روند گسترش روابط دوستانه فی‌مابین خلل ایجاد نمایند.

بروجردی در ادامه با اشاره به اقدام اخیر گروه‌های تروریستی تکفیری در اهانت به مزار صحابه پیامبر اسلام «حجر بن عدی» در سوریه افزود: دشمنان امت اسلامی با استفاده از بعضی جهالت‌ها و تفکرات افراطی ضداسلامی سعی در خراب کردن وجهه اسلام در افکار عمومی جهان و دامن زدن به اختلافات و درگیری‌های مذهبی در منطقه دارند.

بر اساس این گزارش ملاحظ حسین رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت گسترش همکاری‌های دوستانه با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف برای کشورش گفت: همه‌ی گروه‌های سیاسی در پاکستان بر اهمیت راهبردی همکاری‌های دوستانه با ایران تاکید دارند.

وی هم‌چنین با اشاره به تلاش دشمنان امت اسلامی برای ایجاد درگیری در تفرقه مذهبی در جهان اسلام گفت: کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران و پاکستان باید با هشیاری و رایزنی‌های مستمر این توطئه را خنثی کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان همچنین بر اهمیت گسترش همکاری‌ها و رایزنی‌های دو کشور در قبال موضوعات و تحولات منطقه و جهان اسلام تاکید کرد.

وی اجرای خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را گام مهمی در توسعه همکاری‌های فی‌مابین دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.