تاکید ویژه ای بر بخش علمی و آموزشی تئاتر خیابانی خواهد شد

سینما پرس-گروه هفت هنر/ توجه به بخش علمی و آموزشی تئاتر خیابانی از جمله برنامه های دفتر تئاتر خیابانی این دوره است، زیرابه اندازه کافی در تئاتر خیابانی تجربه کرده ایم و باید وجه علمی این بخش را پررنگ تر کنیم.

به گزارش سینما پرس، شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی، در گفت و گو با روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی گفت: بسیار خوشحالم که می توانم در جایی فعالیت کنم که متناسب با تجربه ها و فعالیت هایی است که تاکنون کسب کرده ام و در واقع می توانم از تجارب خود بهره ببرم.

وی در ادامه با بیان اینکه کانون تئاتر خیابانی همچنان به همه تعهدات خود در مورد هنرمندان پایبند است و هیچ کدام از برنامه ها حذف و یا متوقف نخواهد شد، بیان کرد: در این میان اولین کاری که انجام خواهد شد، پرداخت معوقات و مطالبات هنرمندان تئاتر خیابانی است که از سال گذشته و یا امسال طلب دارند. در واقع اولویت با پرداخت مطالبات است و این کوچک ترین کاری است که در وهله اول می توانیم انجام دهیم. در این راستا آقای آشنا، مدیر کل هنرهای نمایشی، نیز قول های مساعدی برای پرداخت هرچه سریع تر این مطالبات داده اند.

نوشیر سپس به دیگر فعالیت ها و برنامه های خود اشاره کرد و افزود: طرح هایی که پیش از این در حال اجرا بوده اند، مانند اجرای عمومی آثار، بر قوت خود باقی است. البته فراخوان دور سوم اجراهای عمومی تئاتر خیابانی را تمدید خواهیم کرد، زیرا بسیاری از علاقه مندان، با تغییر مدیریت، این تفکر برایشان ایجاد شده که ممکن است این طرح دیگر برقرار نباشد، بنابراین پس از دریافت و بررسی طرح ها به زودی دور سوم اجراهای عمومی تئاتر خیابانی آغاز خواهد شد.

مدیر کانون تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: همچنین طرح هایی در زمینه آموزش، پژوهش و انتشارات دارم و قرار است برنامه ها و طرح های تئاتر خیابانی مطالعه شده و روی پرونده ها آسیب شناسی شود. البته هیچ یک از این برنامه ها متوقف نخواهد شد، بلکه شاید پس از آسیب شناسی تغییراتی در شکل و رویکرد آن به وجود آید.

وی ضمن قدردانی و تشکر ویژه از مسئولان و مدیران پیشین دفتر تئاتر خیابانی، اظهار کرد: قصد دارم در حوزه مسئولیت های خود بخش علمی کار را گسترش دهم و این بدان معنی نیست که پیش از این فعالیت علمی نشده است، ولی در این دوره تاکید ویژه ای بر بخش علمی و آموزشی تئاتر خیابانی خواهم داشت. همچنین طرح هایی نیز در این راستا دارم که پس از مطالعات دقیق آن ها را ارائه خواهم داد.

نوشیر تصریح کرد: این را هم باید بگویم که دفتر تئاتر خیابانی مکانی برای مدیریت بنده نیست، بلکه خانه همه هنرمندان است. تئاتر خیابانی نیاز به مشارکت هنرمندان در زمینه های مختلف دارد و این محل، خانه هنری آن هاست.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: هرگونه طرح، ایده و تفکری را که بتواند به رشد تئاتر خیابانی کمک کند، از سوی هنرمندان می پذیرم، زیرا باید یک نظام آموزشی دقیق داشته باشیم که جوابگوی هنرمندان نسل آینده کشور باشد.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۰۱۴


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.