تبیین سبک زندگی اولویت رادیو

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام جم آنلاین

جام جم آنلاین: معاون صدای رسانه ملی در جمع نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تأمین فرستنده‌های رادیویی شبکه‌های تخصصی اقتصاد و سلامت را برای پوشش مناطق مختلف کشور بویژه مناطق مرزی جزء اولویتهای رسانه رادیو ونیازمندتامین بودجه کافی از جانب مجلس برشمرد.

 به گزارش روابط عمومی صدا، محمد حسین صوفی معاون صدای رسانه ملی در شورای راهبردی و مشورتی سلامت رادیو که با حضور نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری‌های مجلس شورای اسلامی با رسانه ملی و بویژه رادیو اظهار کرد:آنچه در سالهای اخیر برای رسانه ملی و به خصوص رادیو مهم است توسعه و گسترش شبکه‌های تخصصی است که در دستور کار قرار دارد و رادیو به دلیل ارزان بودن و سهولت در دسترس واقع شدن برای مخاطبان، پیشقدم در امر گسترش و توسعه فنی و محتوایی بوده است.

صوفی تصریح کرد: رادیو سلامت در چهار حوزه سلامت اجتماعی،روانی، معنوی و جسمی برنامه سازی می‌کند و علاوه برآن دیگر شبکه‌های رادیویی هم با محوریت رادیو سلامت در این حوزه تولید برنامهمی کنند که خط مشی آنها را شورای سلامت رادیو تعیین می‌کند.

وی عنوان کرد: با توجه به این که مردم به افزایش سواد سلامت نیاز دارند لزوم گسترش شبکه‌های تخصصی مثل سلامت برای مناطق مختلف کشور خصوصامناطق مرزی علاوه بر استان تهران ضروری است که نیاز به مساعدتها و کمک‌های مجلس شورای درتخصیص بودجه کافی دارد.

معاون صدا د ر ادامه افزود: انسان محور پیشرفت است اما انسانی می‌تواند در این محور قرار گیرد که سالم باشد تا بتواند حرکت سازنده و عدالت محور را در دستور کار قرار دهد.

صوفی بنای شبکه‌های رادیویی را تولید برنامه برای فرهنگ سازی، آموزش، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی دانست و گفت: حتی در برنامه‌های های تفریحی رادیو هم رعایت نکات مطرح شده مد نظر قرار دارند.

وی اولویت شبکه‌های رادیویی را تبیین و معرفی سبک زندگی اسلامی و ایرانی برشمرد و در ادامه گفت: در این اولویت به موضوعاتی چون اقتصاد، اقتصاد مقاومتی،اخلاق،فرآیند جدید تنظیم خانواده، آموزش احکام شرعی مورد نیاز اقشار مختلف مردم پرداخته می‌شود که می‌تواند نتایجی چون اطلاع رسانی و آموزش حقوق شهروندی را در پی داشته باشد.

معاون صدا عنوان کرد: مبحث تولید محتوا در سالهای اخیر در رسانه ملی و بویژه رادیو با توجه به برخورداری از نیروهای بالنده و فکری رشد فراوانی داشته است و پیام رسانی از بعد فنی و انتشار آن از طریق گسترش فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی نیازمند اعتبارات بیشتری است.

معاون صدا تأمین منابع مالی از اعتبارات فرهنگی استانها را توسط شورای برنامه ریزی آنها یکی از راه حل‌های تسریع در امر گسترش فرستنده‌های رادیو و تلویزیونی برای مناطق محروم بر شمردو در ادامه نقش مجلس شورای اسلامی و بویژه کمیسیون بهداشت و درمان آن را برای تأمین بودجه کافی جهت راه اندازی فرستنده‌های شبکه‌های تخصصی از جمله اقتصاد و سلامت که جز ءاولویت‌های معاونت صدا هستند بسیار مهم دانست.

صوفی در پایان ضمن تقدیر از اهتمام مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلسی با رسانه ملی و بویژه رادیو اظهار کرد: امیدواریم برقراری این تعامل‌های گسترده اقدامات موثری رامنتج شود.

رسانه ملی بویژه رادیونقش تاثیرگذاری برفرزندپروری دارد

در ادامه این نشست دکتر مرندی نماینده مجلس وعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون کمکهای سازمان صدا و سیما توفیق برنامه‌های حوزه سلامت کم خواهد بود و این تلاش در روند کاری ۳۰ سال گذشته این رسانه درابعاد مختلف بهداشتی وسلامتی مشهود است.

وی بالا بردن دانش و آگاهی را د رارتقاء سلامت جامعه مفید بر شمرد و گفت: این ارتقاء تنها در پرتو توانمند سازی که اصل قضیه در ارتقاء سلامت است صورت خواهد پذیرفت.

دکتر مرندی نتیجه توانمند سازی افراد جامعه را تصمیم گیری آنها برای سرنوشت سلامتی خود عنوان کرد و در ادامه افزود: رسانه ملی و بویژه رادیو می‌تواند نقش تأثیرگذاری بر روی فرزند پروری و تکامل بچه‌ها داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس استفاده از مباحث کارشناسانه در بخش پیشگیری حوزه سلامت را در برنامه‌های رسانه ملی نسبت به درمان دارای ا ولویت دانست و بالا بردن سواد سلامت جامعه را جزء کوچکی از ارتقاء سلامت برشمرد و گفت:

در برنامه‌های پزشکی رسانه ملی باید از پزشکا نی استفاده شود که اضطراب و نگرانی در مخاطبان را نسبت به بیماریها کم کنندو باید توانمند کردن مردم و جامعه در این برنامه‌ها مد نظر قرار گیرند.

در ادامه این جلسه دیگر نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن تشکرازاقدامات رادیو به اظهار نظرات کارشناسانه خود در رابطه با برنامه سازی حوزه سلامت و راهکار‌های ارتقاء این نوع برنامه‌ها پرداختند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.