تخفیف صددرصدی عوارض صدور پروانه در بافت های ناپایدار و فرسوده

به منظور حمایت از ساخت و ساز در بافت های فرسوده پایتخت؛

بافت های ناپایدار و فرسوده در جنوب پایتخت در صورت تمایل به ساخت و ساز از پرداخت عوارض صدور پروانه تا صددرصد معاف می شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، این روزها تب و تاب زلزله سراسر کشور را فرا گرفته است،‌ با کشته شدن هموطنان در زلزله اخیر آذربایجان شرقی و سیاه پوش شدن کشور در غم از دست دادن هموطنان، را برآن داشت تا در خصوص زلزله در پایتخت و تدابیر شهرداری تهران برای مقابله در برابر زلزله در پایتخت و بافت های فرسوده و ناپایدار چه تدابیری اندیشیده می شود.

علیرضاجاوید، معاون شهرسازی و معماری شهردرای تهران در گفتگویی اظهار داشت: در حال حاضر در پایتخت ۳ هزار و ۲۶۴ هکتار بافت ناپایدار وجود دارد و برای نوسازی و بهسازی این بافت ها از سوی شهرداری تهران تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بافت های فرسوده دارای سد شاخص ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری است که ساخت و ساز در مناطق فرسوده جنوبی تهران با متراژ ۱۵۰ متر و بیشتر از یک طبقه مضاعف برخوردار می شود و اگر این ۱۵۰ متر و بیشتر از طریق تجمیع پلاک های ریزدانه باشد از ۲ طبقه مضاعف در ساخت و ساز برخوردار می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر ملک فرسوده در مناطق جنوبی تهران قرار داشته باشد، براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و موافقت شهرداری تهران آن ملک از پرداخت عوارض صدور پروانه معاف است و حتی تا ۱۰۰ درصد از معافیت پرداخت عوارض برخوردار می شود. پرداخت تسهیلات این چنینی زمینه ای برای جذب شهروندان ساکن در بافت های فرسوده برای نوسازی است تا در صورت ساخت، سازه هایی مقاوم در برابر زلزله تهران را در برابر زلزله ایمن کند./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.