تخلف واردکنندگان خودرو ادامه دارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

67.12.86.jpg

در شرایطی که رییس سازمان حمایت بر تداوم عرضه و فروش خودرو iبه قیمت‌های درج شده بر روی سامانه ۱۲۴ تاکید نموده است، بعضی واردکنندگان علاوه بر افزایش قیمت، عرضه محصولات را نیز متوقف نموده‌اند.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از نمایندگی‌های فروش یکی از این شرکت‌ها، عرضه محصولات این شرکت در یک ماه و نیم قبل متوقف بوده است و بعضی از نمایندگی‌های این شرکت اظهار می‌کنند در شرایطی که این شرکت عرضه خودرو در شبکه نمایندگی‌ها را متوقف نموده مشخص نمی باش که چگونه این محصولات سر از بازار آزاد با قیمت‌های آنچنانی در می‌آورند.

در حال حاضر قیمت بعضی از محصولات این واردکننده در بازار آزاد تا حدود ۴۰ میلیون تومان بیشتر از نرخ‌های مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده و مشخص نمی باش سود قابل توجه ایجاد شده نصیب چه کسانی می‌شود.

در این میان نکته قابل توجه توجه آن است که اگرچه قیمت‌های درج شده بر روی پایگاه اینترنتی فروش این شرکت متناسب با نرخ‌های اعلامی سامانه ۱۲۴ است، اما در کنار این قیمت‌ها، جداول محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و بیمه بدنه نیز iبه صورت جداگانه درج شده و iبه نقل از نمایندگی‌های فروش iبه صورت جداگانه از مشتریان دریافت می‌شود.

این اقدام در حالی است که رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیش از این تاکید نموده بود که نرخ‌های درج شده برروی سامانه ۱۲۴ قیمت مصرف‌کننده بوده و عرضه‌کنندگان خودرو حق ندارند تحت هیچ عنوانی پول بیشتری نسبت iبه این قیمت‌ها از خریداران دریافت نمایند.

عدم عرضه محصول از سوی بعضی شرکت‌ها در حالی است که آمارهای گمرک نشان دهنده رشد قابل توجه واردات خودرو در شش ماهه اول امسال است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.