تدوین اساسنامه برای کانونهای دانش و صنعت/ رونمایی از ۸ نقشه راه

۱۸م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نسرین سلطانخواه در نشست خبری پیش از ظهر امروز دوشنبه با اشاره به ضرورت به کار گیری نتایج تحقیقات علمی در تولید محصولات فناورانه و اشتغال زایی، افزود: در حوزه فناوریهای اولویت دار مدل ایجاد ستادهای فناوریهای راهبردی پیشنهاد شد.
 

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های این معاونت در حوزه فناوریهای متوسط و پایین دستی، اظهار داشت: در این راستا مدل کانونهای هماهنگی دانش و صنعت را ارائه کردیم و اقدام به ایجاد ۶۶ کانون در حوزه های مختلف کردیم.
 

وی با بیان اینکه حوزه فعالیتهای این کانونها حول یک محصول است، اضافه کرد: این کانونها متشکل از کلیه فعالان در یک عرصه خاص است که می‌توانند زمینه نفوذ فناوری را در یک محصول خاص فراهم می‌کنند.
 

تدوین اساسنامه برای کانونهای دانش و صنعت

سلطانخواه از تعیین جایگاه قانونی برای کانونهای دانش و صنعت خبر داد و یادآور شد: با رایزنی‌هایی که با شورای عالی انقلاب فرهنگی شد بحث کانونهای دانش و صنعت در دستور کار این شورا قرار گرفت و قرار است جایگاه قانونی برای این کانونها در نظر گرفته شود.
 

وی ادامه داد: در این راستا به دنبال تدوین و تصویب اساسنامه کانونهای دانش و صنعت در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم.
 

برگزاری اجلاس کانونهای دانش و صنعت

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری سومین اجلاس کانونهای دانش و صنعت خاطرنشان کرد: در این اجلاس که فردا سه شنبه ۱۹ دی ماه برگزار می‌شود، با برگزاری نشست‌های تخصصی مسایل مرتبط با کانونهای دانش و صنعت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 

وی از بررسی پیش نویس اساسنامه کانونهای دانش و صنعت در این اجلاس خبر داد و یادآور شد: در نشست تخصصی که با حضور متخصصان برگزار می‌شود در خصوص پیش نویس اساسنامه کانونهای دانش و صنعت بحث و بررسی می‌شود.
 

رونمایی از نقشه راه بعضی از کانونهای دانش و صنعت

سلطانخواه رونمایی از نقشه راهبردی تعدادی از کانونهای دانش و صنعت را از دیگر برنامه های این اجلاس نام برد و خاطر نشان کرد: در سومین اجلاس کانونهای دانش و صنعت از ۸ نقشه راهبردی کانونهای دانش و صنعت رونمایی خواهد شد.
 

وی ادامه داد: در این اجلاس نقشه راه کانونهای هماهنگی دانش و صنعت شیشه، خرما، صنایع لبنی و تخمیری، زعفران، گل و گیاهان زینتی، لعاب و سرامیک، نانهای صنعتی و کاربرد سلولهای خورشیدی رونمایی می گردد.
 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در عین حال اضافه کرد: در صورت آماده شدن از دو نقشه راه کانونهای آفت کشها و ماشینهای خودگردان نیز رونمایی خواهد ‌شد.
 

تلاش برای استاندارد سازی محصولات فناورانه 

رئیس بنیاد ملی نخبگان یا تاکید بر استاندارد سازی محصولات فناورانه، اضافه کرد: استانداردسازی محصولات فناورانه و تدوین قوانینی برای تایید کیفیت این محصولات از جمله موضوعات این اجلاس است که با حضور سازمان ملی استاندارد سازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.