تدوین استاندارد برای احراز صحت خبرها پیشرفت‌های علمی و فناوری

این مطلب در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

به گزارش ممتاز نیوز iبه نقل از خبر گزاری مهر، محمدرضا مخبر دزفولی در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ‌انعکاس رسانه‌ای پیشرفت‌های علمی و فناوری کشور باید با دقت انجام شود و در صورت بروز هرگونه اشکال،‌ دست‌اندرکاران باید در این زمینه iبه سرعت اطلاع‌رسانی نمایند.
 
وی افزود:‌ با توجه iبه اشتیاق افکار عمومی برای دریافت خبرها این پیشرفت‌ها،‌ iبه‌عنوان یک سرمایه ملی نباید با اطلاع‌رسانی غیرموثق، این سرمایه iبه خطر بیافتد.
 
تدوین استاندارد برای احراز صحت خبرها پیشرفت‌های علمی و فناوری
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، باید اقداماتی برای تدوین استانداردهای احراز صحت خبرها انتشار یافته در حوزه پیشرفت‌های علمی و فناوری در کشور و جهان با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد،‌ انجام دهد.
 
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: ‌در مورد لزوم تخصیص ارز مناسب برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی،‌ دستگاه‌های ذی‌ربط گزارشی ارائه نمایند تا از طریق دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص این موارد، پی‌گیری لازم انجام شود.
 
تشکیل اولین جلسه ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری

 
در این جلسه دکتر نسرین سلطانخواه،‌ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز گفت:‌ ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری، خوشبختانه اولین جلسه خود را تشکیل داد و در این جلسه ‌تشکیلات‌ و شرح وظایف این ستاد iبه تصویب رسید.
 
ارتقای رتبه ایران iبه رتبه سوم تولید مقالات علمی در سیستم‌های فازی جهان
 
دکتر محمدمهدی زاهدی – رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه، ‌از ارتقای رتبه ایران تولید مقالات علمی در سیستم‌‌های فازی، iبه رتبه سوم جهان خبر داد.

محمدرضا مخبر در ادامه این جلسه درباره سند سلولهای بنیادی که در جلسه ارائه شد، گفت:‌ توجه iبه مبانی فقهی، ‌حقوقی و اخلاقی این حوزه از علم پزشکی و جهت دادن آن iبه سمت درمان بیماری‌های شایع باید در این سند پررنگ‌تر شود.
 
وی افزود:‌ هر چند تجارت سلول‌های بنیادین در جهان ارزش افزوده بسیاری ایجاد نموده است،‌ ولی رویکرد ما در این زمینه iبه نگاه انسانی بیشتر توجه دارد.
 
دستاوردهای متفکران سایر ادیان الهی می‌تواند در این حوزه سودمند باشد
 
حجت‌الاسلام دکتر حمید پارسانیا نیز در این جلسه گفت:‌ باید در این حوزه نگاه iبه سمت مطالعات معرفت‌شناسی و فلسفه علم بیشتر شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دستاوردهای متفکران سایر ادیان الهی نیز می‌تواند در این حوزه سودمند باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.