ترفند شبکه سرقت خودرو در پایتخت بالاخره لو رفت

۱۲م آذر ،

دو نفر خودروها را می دزدیدند و یک خودروی تصادفی را که شبیه خودروی دزدیده شده بود به قیمت کمی می خریدند و در ادامه شماره های خودروی تصادفی را روی خودروی مسروقه حک می کردند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اعضای یک شبکه تبهکاری که با ترفندی حرفه ای خودروهای شهروندان را سرقت می کردند و آنها را به اشخاص دیگر می فروختند به حبس محکوم شدند.

چندی قبل مردی هنگام خرید یک دستگاه خودرو با کمک کارشناسان مرکز خرید و فروش خودرو فهمید ارکان خودروی مورد نظرش دستکاری شده است.بر این اساس فروشنده ماجرا را به پلیس گزارش کرد، در تحقیقات پلیس معلوم شد فروشنده، خودرو را از یک نمایشگاه خریده است.

شواهد موجود نشان می داد صاحب نمایشگاه با همدستی چند تبهکار خودروهای سرقتی را به مشتریانش می فروشد. به همین دلیل ماموران با کسب مجوز قضایی صاحب نمایشگاه را بازداشت کردند.این مرد مثل دیگر متهمان ابتدا فروختن خودروهای مسروقه را انکار کرد اما در ادامه وقتی فهمید دستش برای پلیس رو شده است از فعالیت پنهانی شبکه سرقت خودرو پرده برداشت.

او در اعترافاتش گفت: دو نفر خودروها را می دزدیدند و یک خودروی تصادفی را که شبیه خودروی دزدیده شده بود به قیمت کمی می خریدند و در ادامه شماره های خودروی تصادفی را روی خودروی مسروقه حک می کردند. به این ترتیب درحالی که مدارک موجود با ظاهر خودرو همخوانی داشت آنها را به من تحویل می دادند و من هم خیلی سریع برای شان می فروختم.

در پی این اعترافات، ماموران در ۳ عملیات همزمان ۳ عضو دیگر این شبکه را در مخفیگاه شان دستگیر کردند. به گارش خراسان، دستگیرشدگان در بازجویی ها به سرقت و فروش ۲۵ دستگاه خودروی سواری اعتراف کردند.اعترافات متهمان نشان می داد آنها بیشتر خودروهای پراید و پژو را برای سرقت انتخاب می کردند و با ارتکاب این سرقت ها به پول کلانی رسیده اند.با تکمیل پرونده این باند، پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به مجتمع قضایی بعثت ارسال شد و متهمان با رای قاضی به تحمل حبس و شلاق و رد مال محکوم شدند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.