دو شبکه بزرگ سرقت در پایتخت منهدم شد

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام دو شبکه سرقت و زورگیری در پایتخت خبر داد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری مجرمان در تهران ادامه دارد و همان طور که فرمانده انتظامی تهران به مردم قول دادند ما به صورت شبانه روزی فعالیت باندهای تبهکار را رصد می کنیم.

وی افزود: رصد باندهای سرقت به خصوص سرقت های خشن و زورگیری در پوشش مامور در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد و در این زمینه اعضای دو باند که به صورت گسترده و در قالب ۲۴ نفر در سطح تهران سرقت و زورگیری می کردند شناسایی و دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به انهدام باند سرقت لوازم داخل خودرو اظهار داشت: اعضای این شبکه که در قالب سه باند به هم پیوسته فعالیت می کردند در ابتدا خودروها را سرقت کرده و سپس آنها را به پارکینگ های خود انتقال می دادند. سارقان بعد از سرقت کردن لوازم با ارزش و قطعاتی که در بازار خریدار دارد در ساعات اولیه صبح خودرو را در محلی خلوت رها می کردند. با دستگیری اعضای این باند اشخاصی که به عنوان تعمیرکار در باز کردن قطعات خودرو با سارقان همکاری می کردند و مالخران نیز شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ محمدیان به دستگیری اعضای باند زورگیران خشن در مناطق مرکزی تهران اشاره کرد و افزود: اعضای این باند با پرسه زنی در اطراف بانکها و مراکز تجاری طعمه های خود را شناسایی کرده و به تعقیب آنها می پرداختند. سارقان سپس در محلی خلوت با ایجاد تصادف ساختگی و یا تهدید چاقو اموال قربانیان خود را به سرقت می بردند. ۵ نفر در رابطه با این باند دستگیر شدند که از آنها تا کنون ۳۰ کیف متعلق به اشخاص دیگر کشف شده است.
وی خاطرنشان کرد: با دستگیری این دو باند حدود ۷۰ فقره سرقت تا کنون کشف شده که ما احتمال می دهیم با اطلاع رسانی در این رابطه تعداد سرقتها افزایش یابد. به همین خاطر از شهروندانی که طی ۴ ماه قبل در مناطق غربی و مرکزی تهران خودرو و یا اموالشان به شیوه اعضای این دو باند سرقت شده است درخواست می کنیم برای شناسایی اموال و یا شناسایی چهره سارقان به اداره‌های ۲۰ و ۱۸ پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به سابقه دار بودن اعضای این باند خاطرنشان کرد: سرکرده گروه سارقان لوازم خودرو سال قبل نیز هنگام سرقت خودرویی در شهرک غرب شناسایی و در حین فرار با شلیک پلیس زمین گیر شد. این سارق پس از آزادی از زندان اقدام به تشکیل این شبکه کرده بود. همچنین اعضای باند زورگیری از مشتریان بانک با اموال سرقتی توانسته بودند برای خود خودروهای گران قیمت بخرند.
وی میانگین سنی سارقان را ۲۰ تا ۳۵ سال اعلام کرد و گفت: دزدان زورگیر در سه مورد از سرقتهای خود قربانیان را با ضربه قمه و چاقو مجروح کرده بودند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.