ترکیب فناوری و هنر در طرح تازه یک اتومبیل

۲۵فروردین۱۳،

شرکت خودروسازی رنو در نمایشگاه طراحی میلان طرح تازهی از یک خودرو ارائه کرده که گفته می گردد ترکیب جزئیات ساده و فناوری است که یک سیستم دیجیتال پیچیده از آن پشتیبانی می کند و قرار است در سال ۲۰۲۴ به فروش برسد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، شرکت رنو با همکاری راس لاوگرو طراح بریتانیایی مبلمان و وسائل منزل طرح اولیه این اتومبیل را ارائه کرده است.

براساس اظهارات لوگرو، اگرچه شکل و ابعاد اتومبیل از سوی شرکت رنو دیکته شده بود اما دست وی برای طراحی فضای داخلی اتومبیل بازگذاشته شده بود، از سوی دیگر وی تکمیل جزئیاتی چون نور، سپر، پنجره و چرخهای اتومبیل را بنابر دیدگاه خود طراحی کرده است.

اتومبیل توئینز (Twin’Z) از خارج شباهت بسیاری به رنو توئینگو دارد که از سال ۱۹۹۲ تا امروز تولید شده است، اما از سوی دیگر این طرح دارای شباهتهایی به فیات ۵۰۰ است.

یک موتور الکتریکی ۶۸ اسب بخار که در پشت اتومبیل قرار گرفته حرکت اتومبیل را برعهده دارد اما انرژی این حرکت توسط چهار باطری لیتیوم که در زیر بدنه قرار گرفته تأمین می گردد.

توئینز همچنین از بدنه فیبرکربن برخوردار است و شکل و ظاهر آن مهمترین عناصر تأثیرگذار در نگاه اول به این اتومبیل است. در عین حال بدنه محکم آن حسی از قدرت و امنیت را به راننده القا می کند.

براساس ادعای رنو، توئینز دارای وزن ۹۸۰ کیلوگرم است و می تواند به سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

از طرفی گفته می گردد که توئینز پروژه ای است که کاملا در مرحله طرح باقی می ماند اما بعضی از طرحهای افراطی مشهورترین طراحان اتومبیل و عناصر طراحی آن به مرحله تولید رسیده اند. این در حالی است که رنو می گوید این اتومبیل با هدف سرگرمی، توجه به عناصر مدرن و هنری برای شهرهای مدرن امروز طراحی شده است.

باتوجه به طراحی هنری این اتومبیل، رنو نمایشگاه طراحی میلان را به جای نمایشگاه بین المللی اتومبیل در ژنو یا نیویورک برای نمایش این طرح انتخاب کرده است. این استراتژی به منظور برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب طراحی بوده تا دوستداران اتومبیل.

این اتومبیل که گفته می گردد از چرخه زندگی انسانی الهام گرفته پنجمین طرح اتومبیلی از شرکت فرانسوی رنو است.

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.