اتومبیلی با فناوری فرمول یک و کاهش ۴۰درصدی مصرف سوخت

اتومبیلی با فناوری فرمول یک و کاهش ۴۰درصدی مصرف سوخت

اتومبیل جدید یک شرکت اتومبیل سازی با استفاده از فناوری های اتومبیلهای مسابقه فرمول یک، اتومبیل هیبریدی ارائه داده تا با بیشترین قدرت مصرف سوخت را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسان «عصرودرو» به نقل از مهر،اتومبیل جدید فراری که از آن با عنوان SpA یاد می شود، فناوری هیبرید صرفه جویی در سوخت را به نوعی متحول کرده تا بتواند به بیشترین میزان قدرت دست یابد و نشان دهد که حتی شرکتهایی چون فراری نیز می توانند تحت فشار ارائه محصولات دوستدار محیط زیست قرار بگیرند.

شرکت اتومبیل سازی ایتالیایی فراری نخستین اتومبیل هیبرید خود را که در رسانه ها به عنوان F70 از آن یاد شده اوایل سال آینده با قیمتی بیش از ۸۵۰ هزار دلار به فروش می رساند.
خودرو جدید یک شرکت اتومبیل سازی با استفاده از فناوری های اتومبیلهای مسابقه فرمول یک دو موتور الکترویکی را با یک موتور بنزینی ۱۲ سیلندر ترکیب کرده تا از تمام ماشینهایی که تاکنون ساخت اسب بخار بیشتری تولید کند و مصرف سوخت را تا ۴۰ درصد کاهش دهد.

مدل جدید این اتومبیلها بخشی از موج ابرخودروهای دوستدار محیط زیستی است که گران قیمت ترین خودرو سازان تلاش کرده اند به آن دست یابند و در عین حال عملکرد این خودرو را نیز ارتقا دهند. درحالی که مدلهای بیشتری از اتومبیلها با ویژگیهای زیست محیطی تولید می شوند و قوانین آلوده کننده سخت تر می شود، فروش ابراتومبیلهایی از ۱۰۰ دستگاه امسال به ۲۱۰۰ دستگاه در سال ۲۱۵ افزایش می یابد.

هیبرید فراری از اوایل سال آتی میلادی وارد بازار فروش می شود و پیش بینی می شود که آمریکا بزرگترین بازار این مدل باشد.

براساس اظهارات یک منبع آگاه که از جزئیات این طرح فراری مطلع است، فراری تاکنون تعداد محدودی از این مدل تولید کرده و هنوز درباره قیمت نهایی آن تصمیم گیری نکرده است.

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت   ۱۶:۱۷

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.