تری جونز، سفیر آمریکا در لیبی را به کشتن داد + تصاویر (۱۶+)

پس از آنکه فیلمی توهین آمیز به ساحت پیامبر مکرم اسلام، بدون ممانعت دولت آمریکا، در ایالات متحده ساخته و منتشر شد، جمع کثیری از مردم بنغازی در لیبی، به نشانه اعتراض در برابر کنسولگری آمریکا در آن شهر تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه ایران به نقل خبرگزاری های مستقل، مردم ابتدا در بیرون کنسولگری در حال تظاهرات بودند، اما ممانعت و سپس تیراندازی از داخل کنسولگری، آنان را بیش از پیش خشمگین کرد.

در نهایت تظاهرکنندگان خشمگین، موفق به ورود به داخل کنسولگری شدند. در نتیجه درگیری ها سفیر و ۴ دیپلمات دیگر آمریکایی کشته شدند. از تعداد کشته ها و زخمی های احتمالی مردم بنغازی تاکنون گزارشی منتشر نشده است.

دولت آمریکا مرگ سفیر خود در بنغازی را به علت خفگی ناشی از کمبود اکسیژن اعلام کرد. اما تصاویری منتشر شده از جسد استیونس نشان می دهد او در جریان درگیری تن به تن با تظاهرکنندگان کشته شده است. خبرگزاری های غربی می گوبند تظاهرکنندگان مسلح بوده اند، اما در این تصاویر هیچ فرد مسلحی دیده نمی شود.

فیلم توهین آمیزی که احساسات مسلمانان جهان را لکه دار کرده است، با حمایت مالی کشیش بنیادگرای آمریکایی، تری جونز، ساخته شده است. در این فیلم ۲ ساعته، توهین های بی شماری به ساحت مکرم پیامیر اعظم و مسلمانان وارد شده است. تری جونز پیش تر نیز قصد داشت قرآن را بسوزاند. دولت آمریکا با سکوت در برابر اقدامات بنیادگرایان مسیحی از جمله افراط گرایانی همچون تری جونز، حمایت ضمنی خود را از این اعمال ابراز کرده است.

چندی پیش نیز افراط گرایان مسیحی مسجدی را در امریکا به آتش کشیدند. دولت آمریکا تاکنون گزارشی که از دستگیری مسببان این حمله حکایت کند، منتشر نکرده است.

بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی است. انقلابی که به سرنگونی حکومت قذافی انجامید از همین شهر آغاز شد.


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.