تشخیص سریعتر سرطان سینه موفقیت درمان را افزایش می دهد

شنبه ۱۳م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تشخیص سریعتر سرطان سینه موفقیت درمان را افزایش می دهد

تشخیص زودتر سرطان سینه موفقیت درمان را افزایش می دهد

مدیر کلینیک تخصصی بیماری های سینه جهاد دانشگاهی گفت : سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها در میان زنان است و تشخیص سریع هنگام و به موقع سرطان سینه در زنان موفقیت درمان را افزایش می دهد.

به گزارش تفسیری راسخون ، ˈمریم انصاری ˈ  در گفت و گو با  ایرنا افزود : بیماری سرطان سینه در زنان مراحل مختلفی داردکه با اندازه گیری توده در سینه می توان گفت که بیمار در چه مرحله ای از بیماری قرار گرفته است .

وی خاطر نشان نمود : بیماری سرطان سینه مانند سایر بیماری های سرطان حاوی چهار مرحله است .در صورتی که بیماری در مرحله اول باشد، این بیماری قابل علاج و درمان قطعی است،مرحله دوم و سوم،مرحله کلینیکی است که بیمار باید تحت درمان های خاص و عمدتا جراحی و شیمی درمانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: مرحله چهارم وقتی است که بیماری بسیار پیشرفت نموده است و کار بسیاری برای بیمار نمی توان انجام داد و بیماری می تواند مجددا پس از جراحی عود کند و متاستاز دهد.(سایر بافت های بدن را درگیر کند)

مدیر کلینیک تخصصی بیماری های سینه جهاد دانشگاهی گفت : امروزه با پیشرفت علم سعی می نمایند سینه را حفظ نموده و اگر اندازه و سایز توده در سینه کمتر از یک سانتی متر باشد ، توده را خارج می نمایند .

وی افزود: در مراحل پیشرفته بیماری پس از جراحی و برداشتن توده از سینه روش های درمانی همچون شیمی درمانی ، رادیوتراپی و دارودرمانی بیماران انجام می گردد.

انصاری گفت : سن ابتلا به سرطان سینه در ایران یک دهه نسبت به کشورهای پیشرفته پایین تر است ولی متاسفانه آمار دقیقی از مبتلایان به این بیماری در ایران وجود ندارد .

وی خاطرنشان نمود : سرطان سینه در صورتی که به موقع تشخیص و درمان شود، قابل پیشگیری و درمان است . بنابراین بیماران مبتلا به سرطان سینه باید تحت نظر پزشک معالج قرار بگیرند.

به گفته این متخصص، درمان سرطان سینه بها بسیاری را برخانواده ها متحمل می نماید از این رو باید زنان با هوشیاری کامل از ابتلای به این بیماری پیشگیری نمایند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.