تشکیل گروه های جستجو و نجات در منطقه ۱۱

اردیبهشت ۱۴۰۳

جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران از چگونگی تشکیل گروه های جستجو و نجات خبر داد و گفت: تشکیل گروه های جستجو و نجات در منطقه ۱۱، قدمی مؤثر با هدف توانمندسازی محلات در مواقع بحرانی است.

عادل قایق ور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: انجام عملیات جستجو و نجات مصدومین و اتفاق دیدگان در موقعیت های بحرانی به تنهایی از عمده دولت ها خارج بوده و اجرای عملیات موفق با هدف کاهش خسارات و تلفات تنها در سایه تلاش های گروهی جامعه امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: همانطور که نتیجه تحقیقات در تمام دنیا نشان داده است، حدود ۷۰ درصد نجات دیدگان در حوادث توسط اشخاص محلی یا کسانی که در زمان اتفاق در محیط حاضر بوده اند، نجات یافته اند، از این رو آموزش و توانمندسازی سرمایه های انسانی محلات در زمینه های عملیات جستجو، امداد و نجات، در راستای تحقق اهداف مردم محوری و افزایش مشارکت مردمی در سطح محلات شهر تهران، اقدام مؤثری در جهت تسریع در خدمات رسانی به آسیب دیدگان در بحران های احتمالی خواهد بود.
وی همچنین اظهار داشت:‌ گروه های جستجو و نجات، اشخاص جستجوگر و یاری رسان به آسیب دیدگان و مواقع بحرانی می باشند که پس از ملی فرآیند فراخوان، توجیه، انتخاب، آ‌موزش، سازماندهی و تجهیز، به عنوان نزدیکترین و در دسترس ترین امدادگران در مواقع ضروری، نقش ویژه ای در ارتقاء فرهنگ نودوستی، کمک رسانی و دیگرخواهی داشته و در ترویج ابعاد مختلف آموزشی مدیریت بحران در سطح محله نیز مثمر ثمر خواهند بود.
قایق ور معتقد است، از اهداف مهم اجرای این طرح می توان به توانمندسازی جوامع محلی برای آمادگی مقابله با بحران، واکنش مفید اضطراری در هنگام بروز بحران، کاهش خسارات احتمالی ناشی از وقوع بحران و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع محلی و سیستم دولتی مدیریت بحران اشاره کرد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.