تظاهرات چپگرایان فرانسه

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:گروهی از چپگرایان فرانسه در اعتراض به افزایش بی رویه مالیات ها و سیاست فرانسوا اولاند که در اجرای سیاست های اقتصادی، پا جای راستگرایان این کشور قبل است در خیابان های پاریس تظاهرات کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،شماری از چپگرایان فرانسوی به رهبری ملانشون در اعتراض به افزایش مالیات ها در فرانسه به خیابان ها ریختند.

ملانشون که خود در این اعتراض خیابانی شرکت کرده بود می گفت ما با این مخالفیم که فشار بار افزایش مالیات ها فقط بر دوش طبقه ضعیف و متوسط جامعه سنگینی کند. ما خواستار انقلابی در نظام مالیاتی کشور هستیم به گونه ای که هر کس متناسب با درآمدی که دارد مالیات پرداخت کند.

وی افزود اکنون وضع کشور ما از نظر مالیاتی به گونه ای است که شرکت های بزرگ که درآمد بالایی دارند مالیات اندکی می دهند و برعکس اشخاص و شرکت های کم درآمد مالیات بیشتری پرداخت می کنند.

رهبر چپگرایان فرانسه در بخش دیگری از سخنان خود در همین باره گفت در فرانسه اوضاع از نظر مالیاتی به گونه ای رقم خورده است که هر کس درآمد بیشتری داشته باشد مالیات کمتری پرداخت می کند و برعکس آن نیز صادق است.

وی در همین دربارهٔ به هزینه ای که مهاجران هر سال بر دولت تحمیل می کنند اشاره کرد وگفت هر سال حدود ۸۵میلیارد یورواز بودجه عمومی کشور صرف زندگی مهاجران در کشور می گردد. این درحالی است که این اشخاص به سبب خودخواهی اجتماعی که دارند حاضر نیستند در تلاش های کشور برای سرسامان دادن به اوضاع اقتصادی مشارکت جویند.

برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات می گفتند همه دولت های سوسیالیست همین کار را در اروپا انجام می دهند.در نتیجه ما به خیابان ها آمده ایم تا با اعمال فشار، دولت را مجبور کنیم از این طرح فاجعه آمیز که افزیش بی رویه مالیات هاست دست بکشد.

برخی دیگر از تظاهرکنندگان که میان سال بودند می گفتند ما از روند افزایش این چنینی مالیات درکشور به ستوه آمده ایم.آنها می گفتند به زودی باز نشسته می شوند و با این افزایش مالیات ها نمی دانند چگونه باید زندگی کنند.این دست اشخاص می گفتند ما به دولت چپگرا و سوسیالیست در انتخابات رای دادیم تا سیاست جناح راست را اجرا نکند. اما از قرار معلوم دولت سوسیالیستی که با پیروزی فرانسوا اولاند در کشور آغاز به کرده است همان راه نیکولا سارکوزی رئیس جمهور پیشین راستگرای فرانسه را ادامه می دهد. 


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.