تقدیر از دست‌اندرکاران تولیدات رادیویی و تلوزیونی راهیان نور

۳۱اردیبهشت،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی رسانه ملی ؛ حجت السلام و المسلمین موسوی مقدم قائم مقام رسانه ملی با اشاره به سخنانی از دکتر شهید مطهری بر لزوم تبیین گفتمان دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: با گذشت سه دهه از تاریخ انقلاب، نسل جوان دوران دفاع مقدس، حیات امام خمینی (ره)، ایثارگری و مبارزات دوران ستمشاهی را درک نکرده است و ما وظیفه داریم این موضوعات را به نسل جدید منتقل کنیم.
 وی با بیان اینکه برای پایداری ارزش ها به الگوسازی نیاز است بزرگ ترین الگوها را سرداران شهید و افتخارآفرینان دفاع مقدس دانست و گفت: رسانه ملی وظیفه خود می داند در ساختارها و قالب های مختلف، پاسداشت از ارزش ها، اعتلای گفتمان دفاع مقدس و دفاع از حاملان این ارزش ها را از طریق شبکه های رادیویی و تلویزیونی بازتاب بدهد. 
قائم مقام رسانه ملی در پایان سخنانش با تقدیر ویژه از اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف و آرزوی موفقیت برای آنها گفت: علیرغم همه تلاش و ابتکارات انجام شده راهیان نور سرشار از سوژه‌های ناب است که امیدوارم این سوژه ها به خوبی شناسایی شوند. 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیزگفت: راهیان نور بزرگترین همایش فرهنگی در کشور است که با زحمات شبانه روزی نیروهای بسیجی شکل گرفته است. 
سردار سرتیپ دکتر کارگر افزود: همانطور که مردم پیروز اصلی جنگ و دوران دفاع مقدس بودند در راهیان نور هم مردم حماسه می آفرینند. 
وی گفت: در سال ۸۴ تعداد ۴۰۰ هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند اما آمار سال ۹۱ اعزام ۴ میلیون نفر را نشان می دهد که علاوه بر جبهه های جنوب هم اکنون جبهه های غرب و شمالغرب نیز پذیرای بازدید کنندگان شده است. 
کارگر با تاکید بر اینکه هر قدر ظرفیت ایجاد شود مردم از آن استقبال می کنند افزود: نظرسنجی ها نشان از ارتقای کمی و کیفی اردوها و تاثیر این اردوها بر زندگی زائران و بازدید کنندگان می دهد. 
رئیس بسیج رسانه ملی نیز در سخنانی با بیان اینکه اقدامات رسانه ای مرکز بسیج رسانه ملی رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشته است گفت: برنامه های رادیویی و تلویزیونی بسیج در نوروز با سازماندهی وهدایت قرارگاه رسانه ای راهیان نور بسیج صداوسیما و همکاری و همراهی شایسته مسئولین و برنامه سازان رسانه ملی امسال نسبت به سال قبل رشدی ۱۰۸ درصدی داشته است.
 جعفری در مراسم تقدیر از دست اندرکاران تولیدات رادیو تلویزیونی راهیان نور رسانه ملی با بیان این مطلب افزود: امسال سومین سالی بود که قرارگاه رسانه ای راهیان نور در رسانه ملی به صورت منسجم و برنامه ریزی شده برنامه های رادیویی و تلویزیونی متنوعی از این مناطق در شبکه های مختلف سراسری و استانی روی آنتن برد.
 وی افزود: راهیان نور بستری است که پیوند دهنده نسل امروز و دوران دفاع مقدس است، جریان زلالی از بازآفرینی عظمتی که پدران برای فرزندان خود آفریده اند.
جعفری با بیان اینکه رسانه ملی همواره در جهت نشر آثار دفاع مقدس تلاش کرده است گفت: اگر تلاش همکاران صداوسیما در ضبط صدا و تصویر حماسه آفرینهای دفاع مقدس نبود نسل امروز نمی توانست شاهد فداکاری و ایثارگریهای آنها باشد. 
وی افزود: امروز هم رسانه ملی با بهره گیری و حمایت از خاطرات آن دوران تلاش می کند تا به بهترین شکل دلاورمردیها را برای نسل امروز بازگو کند. 
گفتنی است؛ در خصوص پخش کمی برنامه های مرتبط با راهیان نور، طبق ارزیابی های صورت گرفته و گزارش رسمی معاونت اطلاعات و برنامه ریزی سازمان صداوسیما شبکه های رادیویی ورزش، جوان، ایران و فصلی به ترتیب رتبه های اول تا چهارم و همچنین شبکه های تلویزیونی اول، سوم، جام جم و قرآن و معارف سیما به ترتیب رتبه های اول تا چهارم و شبکه دوم سیما به صورت ویژه عنوان رتبه برتر را از آن خود کرده اند.
 در پایان مراسم  از پورتال مرکز بسیج رسانه ملی رونمایی شد. این پورتال دارای ۱۰۰ زیرپورتال است که در هر بخش مخاطبان ویژه ای دارد. علاقمندان می توانند برای استفاده از این پورتال به آدرس اینترنتیwww.basij.irib.ir  مراجعه کنند./ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.