تقویت اقتدار ملی و حفظ استقلال کشور از آموزش و پرورش نشات می گیرد

اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش بزرگ خدمت را به ملت انجام داده و با اقدامات خود استعدادهای فرزندان را به شکوفایی می رساند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حداد عادل در دومین روز از سی امین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور که هم اکنون در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است گفت: آموزش و پرورش مهم ترین زیرساختی است که حکومت و حاکمیت وظیفه تامین آن را بر عهده دارد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: گسترده ترین زیرساخت برای رشد و پیشرفت کشور و موثرترین آن ها آموزش و پروش است و اهمیت این زیرساخت در تربیت انسان های آینده با فرهنگ مطلوب مهم ترین وظیفه ما و شما این که انسانی تربیت شود با جهان بینی قرآنی و اسلامی وظیفه آموزش و پرورش است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی صحبت از زیرساخت می گردد ، زیر ساخت های ملموس مثل، بندر ، اسکله ها، فرودگاه ها و .. نمایان می گردد که زیرساخت های مهمی می باشند اما موثرترین زیرساخت کشور آموزش و پرورش است.

حداد عادل بیان داشت: دنیا را اشخاص می سازند و اشخاص را آموزش و پرورش می سازد و اشخاصی که تصور دارند آموزش و پرورش نقش بی واسطه دارد باید به نقش علمی آن در کشور توجه کنند.

وی گفت: همه امکانات باید در داخل کشور تولید شود تا نیازمند ارتباط با بیگانگان نباشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توفیقات و برکات در زمینه های مختلف بعد از انقلاب اسلامی واقعیتی انکار ناپذیر است و آموزش و پرورش بزرگ ترین خدمت را به مردم انجام داده و با اقدامات خود استعداد های فرزندان را شکوفا کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد فرصت برابر در دسترسی به آموزش و پرورش در نظام آموزشی موفق بوده است .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پوشش تحصیلی دانش آموزان واجب التعلیم در سال ۵۷، ۷۵درصد بوده ولی امروز این پوشش به ۹۸ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تجهیزات در مدارس گفت: یکی از اقدامات خوب آموزش و پرورش پس از انقلاب ایجاد مدارس شبانه روزی ، و در حال حاضر بیش از هزار مدرسه شبانه روزی در کشور فعالیت می کنند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطر نشان کرد: پس از انقلاب فعالیت های خوبی جهت رشد علمی آموزش و پرورش صورت گرفته است و دانش آموزان ما در المپیادهای جهانی در رشته های گوناگون در ۱۰ درصد اول جهان می باشند که سبب عمده آن تمرین در دوره دبیرستان است./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.