تکرار/ آیین “گلریزان” شادی بخش خانواده زندانین جرایم غیر عمد

یک کارشناس مسایل حقوقی گفت: برگزاری سنت حسنه “گلریزان” می‌تواند شادی را بار دیگر به خانواده زندانیان جرایم غیر عمد بازگرداند.

احمد رستمی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز،  با اشاره به سنت حسنه آیین “گلریزان” در ماه مبارک رمضان در زندان ها اظهار داشت: با توجه به تعداد زندانیان جرایم غیر عمد، خیرین در ماه مبارک رمضان می توانند از روی نوع دوستی با همراهی و همکاری در برگزاری آیین گلریزان تسکینی بر دل خانواده های درگیر باشند.

این حقوقدان با تاکید بر فرمایش رسول اکرم (ص) که می فرماید:” محبوبترین مردم نزد خداوند کسی است که خانواده ای را شاد کند”  افزود: بهمراهی خیرین نیکوکار در ازاد سازی زندانیان غیر عمد، بارقه امیدی در دل خانواده های آنان خواهد کاشت که امید به ساختن زندگی دوباره را در آنها تجدید می کند.

رستمی با بیان اینکه با گرفتار شدن افراد در زندان خانواده و فرزندان آنان نیز به نوعی مجازات می شوند، تصریح کرد: دوری از سرپرست خانوار برای سایر اعضای خانواده مشکلاتی ایجاد می کند لذا وظیفه انسانی هر فرد مسلمان ایجاب می کند که جهت دستگیری و نجات این خانواده ها کوشش کند.

این حقوقدان با اشاره به غیر قابل پیش بینی بودن حادثه خاطر نشان کرد: حادثه خبر نمی کند و ممکن است اینگونه حوادث برای هر یک از افراد جامعه نیز پیش آید.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.