تلاش هدفمند المرزوقی برای بازگرداندن الجبالی به اول وزیری تونس

۱۳م اسفند ،

aljazeera5-27.jpeg

منابع تونسی اعلام کردند که منصف المرزوقی در تلاش است تا به هر قیمتی حمادی الجبالی را به اول وزیری تونس باز گرداند تا به این ترتیب پست رئیس جمهوری را برای خود حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه اماراتی البیان، به نقل از “منابع آگاه تونسی” نوشت: منصف المرزوقی، رئیس‌جمهوری تونس در تلاش است تا حمادی الجبالی، نخست وزیر مستعفی تونس را به منصب خود بازگرداند.

این منابع تاکید کردند: منصف المرزوقی بیم آن دارد حمادی الجبالی با نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری تونس در اواخر ۲۰۲۴ با وی رقابت کند.

بنا بر این گزارش: المرزوقی به ویژه بعد از آنکه با تشکیل نظام پارلمانی مخالفت کرد، به خوبی فهمیده است که جنبش حاکم النهضه در صدد است منصب ریاست جمهوری را از وی بگیرد.

منابع تصریح کردند: سران حزب کنگره برای جمهوری که رهبری آن را المرزوقی بر عهده دارد به خوبی می‌دانند که ائتلافشان با جنبش النهضه (جناح حاکم) یک ائتلاف محدود است که تا زمان انتخابات آتی دوام دارد.

البیان در ادامه با استناد به سخنان منابع تونسی نوشت: جنبش النهضه در تلاش است تا حمادی الجبالی پست ریاست جمهوری تونس را بر عهده بگیرد و برای تحقق چنین امری در حال تلاش است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.