تمامی مدارک و اسناد بین المللی نام ‘خلیج فارس’ را تایید می کند

‘علی اکبر ولایتی’ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که ‘خلیج فارس، همیشه خلیج فارس است’، افزود: ملت ایران روی این امر تکیه جدی دارند، اما از اقدامات خلاف عرف بین المللی که توسط منابع استعماری انجام می شود، احساس نگرانی ندارد.

وی همچنین به تلاش و شیطنت برخی سایت ها در ایجاد تفرقه میان ملل منطقه اشاره کرد و و چنین اقداماتی را ماموریتی از جانب استعمارگران دانست.

ولایتی به پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های علمی و فناوری و سیاست های منطقه ای و بین المللی اشاره کرد و ادامه داد: سیاست استعمار آن است که با ایجاد یک مساله تصنعی و انحراف اذهان، افکار عمومی را از پذیرش پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران منحرف سازد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا همین سال های اخیر در نوشته ها و کتابهای درسی کشورهای عربی نام ‘خلیج فارس’ به عنوان یک نام قطعی تثبیت شده، درج و ذکر می شد.

ولایتی یادآور شد: برای نخستین بار عوامل استعمار انگلیس کلمه ‘فارس’ را از سخنان خود انداخته و کلمه خلیج را به کار بردند و در واقع مقدمه چنین فتنه ای در رابطه با نام ‘خلیج فارس’ را آن ها فراهم کردند.

وی با بیان آنکه دست نشانده های استعمار انگلیس در کشورهای منطقه نیز از این سیاست تبعیت کردند، افزود: استعمارگران قصد دارند با راه اندازی برخی سایت ها، در بزنگاه های تاریخ معاصر، نقش تخریبی خود را به خوبی اجرا کنند.

فراهنگ ** ۱۳۱۳ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۳۳۴۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.