قطعه موسیقی خلیج فارس در بندرعباس ساخته شد

‘بهرنگ عباسپور’ سازنده این قطعه موسیقی عصر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از ساخت این قطعه را معرفی بیشتر خلیج همیشه فارس و موسیقی هرمزگان به تمام دنیا عنوان کرد.

عباسپور با بیان اینکه هنر موسیقی مستقیما با روان انسان ارتباط و نیاز به ترجمه ندارد افزود:موسیقی خلیج فارس می تواند در معرفی فرهنگ خلیج فارس و هرمزگان نقش موثری داشته باشد.

عباسپور ابراز داشت:در این راستا برگزاری جشنواره موسیقی تلفیقی با هدف معرفی بین المللی و جهانی خلیج فارس در قالب جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس به اداره ارشاد هرمزگان پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که مخاطبان جشنواره خلیج فارس بین المللی خواهند بود یک بخش آوازی به زبان انگلیسی نیز در جشنواره موسیقی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره می تواند پیامدهای خوبی داشته باشد که معرفی خلیج فارس و فرهنگ هرمزگان در ابعاد بین المللی و جهانی بخشی از این پیامد ها خواهد بود.

عباسپور با اشاره به تنوع فرهنگی در خلیج فارس و هرمزگان افزود:با توجه به اینکه خلیج فارس از گذشته های دور محل داد و ستد کالا و تجارت بوده دارای تنوع فرهنگی است که این تنوع قابلیت و انعطاف پذیری خوبی در حوزه موسیقی بوجود آورده است.

این آهنگساز جوان ابراز امیدواری کرد:با استفاده از قابلیت های خوب خلیج فارس و هرمزگان موسیقی این منطقه به جایگاه اصلی خود برسد.ک/۳

۷۱۹۸/۶۶۸/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۹۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.