تهدید علی آبادی به شکایت از خسروی وفا/ وزیر قبلی نمی خواست انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > مدیریت ورزش – ایرنا نوشت:

محمدعلی آبادی در خصوص حضور رضا صالحی امیری به عنوان سرپرست وزارت ورزش وجوانان گفت: در اولین جلسه ای که با سایر روسای فدراسیون ها و سرپرست وزارت ورزش و جوانان داشتیم، به اخلاقیات وی پی برده و متوجه شدم که مدیری با برنامه و استراتژیست است.
وی گفت: صالحی امیری به جایگاه فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک به عنوان نهادی ملی به خوبی واقف است و به استقلال آنها احترام می گذارد و مایل است که امور به دست فدراسیون ها انجام گیرد.
رییس کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: به سرپرست وزارت ورزش و جوانان گفتم که کمیته ملی المپیک این آمادگی را دارد که زمینه ارتباط و آشنایی او با مقامات جهانی و بین المللی ورزش را فراهم کند تا صالحی امیری بدون واسطه درجریان امور ورزش ایران در مجامع جهانی قرار گیرد.
وی ابرازامیدواری کرد: سرپرست وزارت ورزش وجوانان با توجه به شناختی که از ورزش داشته و نگاه فرهنگی که دارد، آرای لازم را از مجلس شورای اسلامی بدست آورد.
علی آبادی دربارهٔ اظهارنظرها در خصوص حضور مصطفی هاشمی طبا در انتخابات کمیته ملی المپیک نیزگفت:حضور هاشمی طبا به عنوان یک مدیر ورزشی با تجربه برای ورزش فرصت است و ما نیز از این موضوع استقبال می کنیم.
وی درواکنش به این پرسش که به نظرمی رسد محمد عباسی وزیر پیشین وزارت ورزش و جوانان و تیم همراهش تمایلی به رفع مشکل اساسنامه فدراسیون هاوبرگزاری انتخابات نداشتند؟ گفت: پاسخ به این سوال برای ما هم یک معما شده است.
وی افزود:بارها شخصا به عباسی گفتم که اگر مایل به برگزاری انتخابات است کافی است تا اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک را در اتاق خود جمع کند و رای نصف به علاوه یک آنان را در این خصوص جلب کند وبا نظر اکثریت، مجمع انتخاباتی کمیته تشکیل و انتخابات برگزار شود.
علی آبادی اظهارداشت:عباسی اگر می خواست، می توانست انتخابات کمیته ملی المپیک را برگزار کند اما هیچگاه به شخصه تمایلی در او برای برگزار شدن انتخابات ندیدم که شاید شرط برگشت روسای فدراسیون های برکنار شده یکی از دلایل این عدم تمایل در عباسی باشد.
وی در خصوص اظهارات محمود خسروی وفا یکی از اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک دربارهٔ فروش ساختمان قدیمی کمیته ملی المپیک و مهندسی بعضی برای برگزارنشدن انتخابات گفت: خسروی وفا درجریان تمام امور کمیته ملی المپیک قرار داشته و دارد، نمی دانم به چه سبب با اعتبار هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به این شکل رفتار کرده،اما در بسیاری از امور مطرح شده ازسوی وی، خود او امضاکننده بوده است والبته کمیته توضیحات لازم را در این زمنیه خواهد داد.
علی آبادی اظهار داشت: هیچ اقدامی در کمیته ملی المپیک پیش از رای گیری در هیات اجرایی صورت نمی گیرد و جنبه قانونی پیدا نمی کند، بنابراین هر کاری با نظر اکثریت اعضا بوده است و قبل از انجام کار نظر اعضای هیات اجرایی در خصوص آن گرفته شده است.
وی گفت:به شخصه درخصوص فروش ساختمان گاندی نقشی نداشته ام ویک کمیته نسبت به فروش آن اقدام نمود که هیات اجرایی کلیه مراحل آن را تصویب کرده و در آینده نزدیک گزارش کامل به اطلاع رسانه ها و مردم خواهد رسید.
وی افزود: هیچ یک از اعضای هیات اجرایی سخن خسروی وفا در خصوص مهندسی وقت کشی و برگزارنکردن انتخابات را قبول ندارند و کافی است از آنان در این خصوص پرسیده شود و من هم نمی دانم وی با استناد به نقل از کدام یک از اعضا و یا با توافق چه کسانی در این مسیر حرکت کرده است.شاید ایشان شخصا به این اقدام دست زده و یا نظر شخصی شان است.
رییس کمیته ملی المپیک گفت: اشخاص باید بدانند که در چه جایگاهی قرار دارند و مراقب گفتار و رفتارخود باشند، می دانم سایر اعضای هیات اجرایی از این رفتار و مصاحبه ای که به آنها تهمت زده شده گله مند می باشند و من نیز از ایشان به شدت دلخورم. به نظرم اتهامات غیرعادلانه وغیرواقعی که به اعضای کمیته واردشده قابل پیگیری است واین موضوع تمام نمی شود. به مراجع قضایی برای اتهاماتی که به کمیته زده شده است شکایت خواهم کرد.

۱۷۱۷


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.