تهران باید ظواهر و ویژگی‌های یک شهر اسلامی را داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمد یزدی در دیدار با شهردار تهران، ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تهران گفت: بهترین قاضی عادل مردم هستند، وقتی با مردم رفت و آمد داریم و یا آنها را به دلایل مختلف ملاقات می‌کنیم، صحبت‌های آن‌ها نشان می‌دهد خدمات شهرداری تهران در بخش‌های مختلف چشمگیر بوده و برای مردم کاملا قابل لمس است.

وی افزود: شهرداری نشان داده به دور از بازی‌های سیاسی کار خود را در خط و مسیر صحیح و اصیل به خصوص در حوزه فرهنگی انجام می‌دهد و هیچکس نمی‌تواند این موضوع را انکار کند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در بعضی موارد ممکن است برخی با تنگ نظری‌ها مسائلی را مطرح کنند اما مردم با دیدن ظواهر امر می‌توانند تغییرات را احساس کرده و درباره عملکرد‌ها قضاوت کنند، گفت: در قرآن کریم آیات متعددی درباره شب و روز و اختلاف لیل و نهار و ماه و خورشید و زمین آمده و تأکید شده که در آنها نشانه‌هایی است که توانایی خاص آفریدگار را نمایش می‌دهد.

وی ادامه داد: این آیات نشان می‌دهد هر کسی نمی‌تواند با توجه به ظواهر امر و دقت در آن‌ها بگوید متوجه اختلاف آسمان و زمین نشده است. چیزهایی که به چشم دیده می‌شود بهترین دلیل و قضاوت برای مردم است.

آیت الله یزدی افزود: تهران شهری است که جمعیت متحرک بسیاری دارد، این جمعیت متحرک وقتی تغییرات را می‌بیند و با گذشته قیاس می‌کند متوجه می‌شود که تغییرات بسیار چشمگیر بوده و نمی‌توان آنها را انکار کرد. این تغییرات به خصوص در جنوب شهر تهران که مسیر تردد اینجانب نیز هست کاملا محسوس بوده و قابل تقدیر است.

وی گفت: اسلام می‌تواند زندگی متناسب روز را برای مردم فراهم کند و مدیریت باید به گونه‌ای باشد که نسبت به دنیای امروز عقب افتادگی نداشته باشیم و در عین حال احکام اسلام را هم اجرا کنیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تهران در زمینه عفاف و حجاب و همچنین احداث بوستان‌های بانوان گفت: این فعالیت‌های انجام شده بسیار جالب است و باید در رابطه با موضوعات مرتبط با بانوان با دقت و رعایت مسائل شرعی اقدامات مشابه صورت گیرد.

وی خطاب به قالیباف تأکید کرد: خدمت در نظام اسلامی خدمت به دین و مردم و اثبات این نکته است که اسلام می‌تواند رشد بیشتری را فراهم کند. خدا به شما این توفیق را داده و باید قدر این توفیق را بدانید.

آیت الله یزدی ادامه داد: نکته مهمی که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره کردند و من در عمل می‌بینم در تهران اجرایی شده توجه به ظواهر اسلامی و معماری اسلامی در شهرسازی است. باید توجه داشت که پایتخت ایران اسلامی‌‌ همان طور که شهرداری تهران تلاش کرده باید به گونه‌ای باشد که به دور از معماری غربی، ظواهر و ویژگی‌های یک شهر اسلامی را داشته باشد.

وی با اشاره به این نکته که تهران روی خط زلزله قرار دارد و برخی با صحبت‌های خود باعث ایجاد ترس در مردم می‌شوند گفت: باید به گونه‌ای رفتار کرد که با بررسی‌های علمی و دقیق این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین خطاب به شهردار تهران گفت: استعداد و توانایی شما لطف خدایی است و باید قدر آن را بدانید. موقعیت سیاسی و اجتماعی و خدماتی که در رابطه با کار‌هایتان و موضع گیری‌هایتان داشته‌اید نعمتی بوده که خدا به شما داده است. در آینده نیز از این نعمات خداوند بهره بگیرید و در کار‌هایتان موفق‌تر باشید.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.