توجه به هویت ایرانی و اسلامی موجب پیشرفت تئاتر کشور خواهد شد

ˈقادر آشنا ˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: حضور آثار چشمگیر هنرمندان تئاتر در جشنواره های مختلف منطقه ای، ملی و فراملی نشان دهنده شکوفایی و بالندگی این هنر ماندگار در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه آثار ارایه شده توسط هنرمندان عرصه تئاتر در این جشنواره ها از کیفیت مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: توجه به تئاتر به عنوان یک هنر پایه می بایست مبنای آثار هنری قرار گیرد.

آشنا عنوان کرد: مرکز هنرهای نمایشی همواره با استقبال از آثار هنرمندان حوزه تئاتر، زمینه اعزام آنها به خارج از کشور را برای اجرای آثار خود فراهم کرده است.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور افزود: هم اکنون در سه استان خراسان، البرز و کرمانشاه مکان اختصاصی برای اجرای تئاتر وجود دارد و فعالیت دیگری غیراز تئاتر دراین مکان ها انجام نمی شود.

آشنا گفت: آمادگی این امر نیز وجود دارد که استان های دیگر کشور نیز صاحب مکان اختصاصی برای تئاتر شوند که شرط اساسی ایجاد این مکان ها نیز اجرای تئاتر ورک شاپ و آموزش دراین مراکز است.

آشنا بیان کرد: به مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ها اعلام شده است در صورتی که یک مکان اختصاصی برای نمایش تئاتر و آموزش آن اختصاص دهند مرکز هنرهای نمایشی یک میلیارد ریال کمک خواهد کرد.

وی اظهارکرد: در تئاتر و جشنواره های استانی و پس از حضور آثار برتر در جشنواره منطقه ای از هیات داوران خواسته شد تا یک اثر را که می تواند در جشنواره های بین المللی حضور پیدا کند، معرفی کنند.

آشنا عنوان کرد: یکی از ضعف های تئاتر در کشور همواره ضعف در اجرای عمومی است که می بایست فضای لازم برای نمایش و اجرای عمومی تئاتر فراهم شود.

وی ابراز داشت: با توجه به استقبال مردم از جشنواره های تئاتر استانی می بایست آثار ارایه شده در این جشنواره ها به سمت کارهای محلی و اصیل سوق داده شوند زیرا در جشنواره های بین المللی نیز از این آثار سراغ گرفته می شود.

۶۷۱/۷۵۳۴/۶۸۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.