شرکت های دانش بنیان نقش برجسته ای در حمایت ایده های جوانان دارند

 به گزارش ایمنا، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه تمام تلاش جوانان کشور و متولیان برگزاری جشنواره شیخ‌ بهایی در راستای خوداتکایی، خودباوری و هویت‌بخشی به جامعه بزرگ ایرانیان است، افزود: در حالیکه یکی از اهداف این جشنواره نیز هویت بخشی به ایده های ایرانی و در نهایت احیای خودباوری است.
وی با اشاره به اینکه جشنواره شیخ ‌بهایی یکی از پنج فستیوال برتر ملی است، اظهار داشت: ترویج فن آفرینی مهمترین دستاورد جشنواره شیخ بهایی است که این امر می تواند به عنوان موتور محرک توسعه در سال ۹۱ محسوب می شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در قرن ۲۱ بحران هویت از آنسوی مرزها بر ایران حاکم شده و با نام های مختلف فناوری و نوآوری موجب تهاجم فرهنگی در بین جوانان ایرانی شده است، خاطرنشان کرد: پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش برجسته‌ای در حمایت از ایده‌های جوانان ایرانی و خودباوری آنها دارند.
وی برترین مولفه های حرکت در راستای توسعه را اشراف بر تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، شناخت چهره‌های برجسته ایران زمین مانند ابوریحان بیرونی، ابن سینا، فارابی، میرداماد، شیخ طوسی و نیز احیای هویت دینی و بازسازی تمدن اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: تکیه بر فرهنگ ایرانی و تلاش در جهت تحقق آن موجب رشد و اتکا به نفس فرزندان این مرز و بوم می شود.
سقائیان‌نژاد با بیان اینکه اصفهان جایگاه تلفیق ایمان، دانش، فرهنگ و هنر است، تصریح کرد: این شهر در سه دوره پایتخت ایران اسلامی بوده و این پیوستگی فرهنگی پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی ایران بوده است.
وی در مورد دیگر افتخارات اصفهان، گفت: این شهر زیبا علاوه بر اینکه پایتخت فرهنگ و تمدن ایران است به جرات می توان گفت که کریدور علمی و فناوری ایران نام‌گذاری شده و با وجود اینکه تنها شش درصد از پهنه کشور را به خود اختصاص داده است میزبان ۱۱ درصد از فارغ‌التحصیلان کشور را به خود اختصاص داده است.
شهردار اصفهان ترویج فرهنگ فناوری و نوآوری یکی از خواسته‌های افرادی چون شیخ بهایی از جوانان کشور دانست و بیان داشت:این در حالی است که حمایت مسوولان از صاحبان علم باید در دستور کار قرار گیرد.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.