بیش از ۱۷۰ شرکت در پارک فناوری تهران قرار دارند

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ˈ سعید خزعلیˈ روز یکشنبه در یک نشست خبری در پارک فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: شرکت های مستقر در بخش شرکت های رشدی این پارک دارای ایده هستند و تا به محصول رسیدن این ایده ها تحت حمایت های پارک فناوری تهران قرار می گیرند و شرکت های دانش بنیان مدل آزمایشگاهی محصولات (نرم افزاری و سخت افزاری) خود را تولید کرده اند.

وی افزود: همچنین چندین کنسرسیوم درحوزه های فناوری اطلاعات، نفت و گاز و دیگر موارد در این پارک تشکیل شده است که بسیاری از فناوری های حیاتی در این زمینه را هدایت می کنند.

به گفته این مقام مسئول در پارک فناوری تهران، بسیاری از محصولات در این پارک به صورت بهینه تولید می شوند و نیز بسیاری از شرکت های دانش بنیان بودجه تخصیص یافته به این شرکت ها را در مدت زمان کوتاهی به سرمایه تبدیل می کنند.

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پارک های علم و فناوری پلی میان ایده های نوآورانه و صنعت است که پارک ها با ایجاد شرکت های رشدی، به تجاری سازی محصولات کمک کنند.

وی افزود: در گذشته بسیاری از ایده های خلاقانه در دانشگاه ها تولید می شد و به دلیل حمایت نکردن از این ایده ها در دانشگاه ها محبوس می ماندند و شکوفا نمی شدند اما امروزه با شکل گیری شرکت های فناور و پارک علم وفناوری چنین ایده هایی به محصول دانش بنیان تبدیل می شود و به دنبال آن اقتصاد دانش بنیان شکل می گیرد.

علمی**۹۱۹۰**۱۵۴۴

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.