توریسم پزشکی نیازمند اطلاع رسانی دقیق/ استانداردسازی اصل اول در توریسم پزشکی

برای جذب گردشگر در سطح پزشکی باید تمام اقدامات لازم را در جهت استانداردسازی این صنعت انجام و با اطلاع رسانی اصولی زمینه های جذب توریست فراهم شود.

عالیه حکیم کارشناس ارشد برنامه ریزی توریسم در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز،‌ گفت:‌ برنامه ریزی توریسم در ایران نیازمند اقدامات کالبدی است.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری یک صنعت چند منظوره است که نیاز به حمایت بخش های دولتی و خصوصی دارد به طوری که با حمایت دولت و توجه بخش خصوصی به این بخش می توان هماهنگی لازم را در بخش های مرتبط با این نوع از گردشگری فراهم کرد.

حکیم تصریح کرد: به منظور موفقیت بیشتر صنعت گردشگری نیازمند طرح و برنامه های زیرساختی هستیم.

وی تاکید کرد: مقوله ای که در گردشگری پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد میزان هزینه ای است که یک فرد بیمار در کشور می پردازد.

بنابراین برنامه ریزی دقیق برای جذب گردشگر در این زمینه باید به گونه ای باشد که تبلیغات را توسعه داده که برای این منظور می توان برخی از مراحل درمان  جزئی را به صورت رایگان انجام داد.

حکیم در پایان گفت: صنعت توریسم در ایران یک صنعت چند منظوره است که باید به روز رسانی شود، بنابراین با برنامه ریزی در زمینه توریسم پزشکی یا همان گردشگری پزشکی می توان با استانداردهای روز این صنعت در بخش پزشکی همراه شد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.