صنعت توریسم درمانی، در هفت خوان مدیریت

نماینده پیشین مجلس گفت: با وجود نیروی متخصص مراکز درمانی مجهز و دارا بودن مکان های طبیعی جهت درمان سوء مدیریت، آفتی برای جذب توریسم درمانی شده است.

خالقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، گفت: با توجه به اینکه ایران یکی از ارزان ترین و به صرفه ترین کشورها در هزینه های درمانی و وجود پزشکان متخصص برای توریسم درمانی است اما نبود مدیریت مناسب در هدایت و پیشبرد این صنعت در جذب توریسم درمانی باعث شده این صنعت نتواند با توجه به پتانسیل بالای خود در اقتصاد کشور ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر برخی از کشورهای همسایه توانسته اند با فراهم کردن بسترهای لازم در این صنعت درآمد ارزی قابل توجهی را نصیب خود کنند اما کشور ما با وجود امکانات عالی آنطور که باید نتوانسته در جذب توریسم درمانی فعالیت کند، نبود برنامه مناسب در معرفی پتانسیل و قابلیت های درمانی در ایران، نداشتن متولی واحد، بیگانه بودن این صنعت با جذب سرمایه، آشنا نبودن سرمایه گذاران با این صنعت پر درآمد، ضعف مدیریت کارآمد در این صنعت همه و همه دست به دست هم داده اند تا از پیشرفت این صنعت جلوگیری کنند.

خالقی در پایان گفت: با ایجاد بسترهای لازم برای حضور بخش غیردولتی و آموزش نیرو و مدیران متخصص در این صنعت و به روز کردن خدمات این صنعت می توان درآمد ارزی قابل توجهی را نصیب کشور کرد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.