توصیه انتخاباتی بیل کلینتون به اوباما

به گزارش ایرنا، کلینتون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی CNBC خطاب به اوباما گفت: بهتر است در آستانه انتخابات به منظور حمایت سرمایه داران، قانون کاهش مالیات از سرمایه داران که در زمان بوش به تصویب رسیده است را تمدید کند.

اوباما از زمان تبلیغات ریاست جمهوری خود در دوره گذشته تاکنون همواره مخالف قانون بخشودگی مالیاتی سرمایه داران بوده و می گوید، باید از سرمایه داران مالیات واقعی اخذ شود.

رییس جمهور سابق آمریکا خاطر نشان کرد در صورت موافقت اوباما با تمدید این قانون، سهامداران و سرمایه داران بزرگ به کمک اوباما خواهند آمد و شانس پیروزی در انتخابات افزایش می یابد.

‘لوزنس سامرز’ مشاور ارشد اقتصادی اوباما در حمایت از طرح بیل کلینتون گفت: بدون شک با لغو این قانون بهای برخی کالاها به ویژه سوخت در آمریکا افزایش خواهد یافت در صورتی که هدف ما کنترل بهای حامل های انرژی تا پایان سال جاری است.

وی افزود: بنابراین پیشنهاد رییس جمهور سابق آمریکا در آستانه انتخابات منطقی به نظر می-رسد و انتظار می رود که اوباما به آن توجه کند.

وی اضافه کرد ما ناگزیر هستیم از روش های مناسب قیمت کالاها را تا پایان سال جاری میلادی کنترل کنیم، زیرا انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر سال جاری برگزار می شود.

تحلیلگران معتقدند هر چند که سران آمریکا به صورت رسمی اعلام کرده اند که این کشور سه سال پیش از بحران مالی نجات پیدا کرده است و رشد اقتصادی به کندی در آمریکا در حال رشد است، اما همچنان شاهد بیکاری و تورم در آمریکا هستیم.

بر اساس آخرین نظر سنجی ها باراک اوباما و میت رامنی از شانس پنجاه درصدی برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند.

میت رامنی با برجسته کردن نقاط ضعف اوباما به ویژه مشکلات اقتصادی تلاش می کند رقیب خود را از پیش رو بردارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری برگزار می شود.

اروپام** ۱۹۰۸**۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۶۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.