توقف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اشتباه بزرگی است/ فاصله قیمت‌ها باید کاهش یابد

چکیده: رییس شورای رقابت تاکید کرد:فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در چارچوب اصول اقتصادی و زیر نظر کارشناسان اقتصادی باید اجرا شود و توقف آن اشتباه بزرگی است.

دکتر جمشید پژویان درباره طرح مجلس برای عدم اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌‌ها در شرایط فعلی اقتصاد کشور اظهار کرد:تصور می کنم این اقدام مجلس اشتباه بزرگی است به ویژه در شرایط فعلی اقتصاد کشور که با مشکلاتی مانندتحریم روبه‌رو هستیم و باید بیشتر به اقتصاد داخلی و تولید ملی متکی باشیم.

وی با تاکید بر این‌که در این شرایط باید فضای رقابت و کارایی در اقتصادافزایش یابد، گفت:البته باید تمهیداتی اندیشیده شود که نتیجه اجرای فاز دوم بهبود و افزایش کارایی بخش تولید باشد به گونه‌ای که حرکت بخش تولید به سمت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهبود کیفیت باشد.

رییس شورای رقابت با اشاره به این‌که همچنین باید فاصله قیمت‌ها کاهش یابد تاشاهد قاچاق نباشیم، اضافه کرد:متوقف کردن اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها اشتباه بزرگی است.

پژویان با بیان این‌که افزایش تورم ربطی به اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها ندارد، تصریح‌کرد:تورم پس از تحریم نفتی و بانکی افزایش یافت و بدیهی بود که این اتفاق رخ می‌دهد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.