توقف نماد شرکت هواپیمایی ماهان و “پالایش نفت تهران”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اوراق اجاره شرکت واسط مالی بهمن به منظور تامین مالی شرکت هواپیمایی ماهان «ماهان» و اوراق مشارکت شرکت پالایش نفت تهران «پانفت۱۱»، نیز در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در جریان معاملات روز سه‌شنبه داد و ستد ۲۸۰٫۷ میلیون اوراق بهادار به ارزش ۱۲۶۰ میلیارد ریال در ۳۱ هزار و ۶۶۱ دفعه معامله ثبت شد. شاخص فرابورس (آیفکس) نیز ۶٫۵۶  واحد معادل ۰٫۷۶ درصد افزایش یافت و شاخص کل به ۸۷۳٫۳۲ واحد رسید.
 
داد و ستد در بازار امروز فرابورس درحالی پایان یافت که بیشترین حجم و ارزش معاملات به تغییر مالکیت ۱۰۵٫۳ میلیون سهم بانک دی به ارزش ۲۱۸٫۷ میلیارد ریال و ۲۵٫۱۷ میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش ۹۹٫۸ میلیارد ریال اختصاص یافت. پالایش نفت لاوان، بیمه ما، مجتمع معادن مس تکنار و بانک حکمت ایرانیان نمادهای سبزپوش امروز بازار بودند و با ۵ درصد افزایش قیمت مواجه شدند.

تعداد ۲۱ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۶۱۹ حق تقدم استفاده نشده شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه هم امروز بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت به معامله رسید و ۲۴ درصد افزایش قیمت داشت. بیمه میهن، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود پخش البرز و بانک دی نیز بیشترین کاهش قیمت را به نام خود ثبت کردند.
 
بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از هر برگ ۵ میلیون ریالی امتیاز تسهیلات مسکن اسفند ۸۹ با ۲٫۱۵ درصد افزایش به قیمت ۳۷۹ هزار و ۱۴۲ ریال رسید و امتیاز تسهیلات مسکن آذر ۹۰ نیز با بیشترین کاهش به نرخ ۳۷۲ هزار و ۴۰۸ ریال معامله شد و در مبادلات اوراق با درآمد ثابت هم بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۱۰۱ هزار و ۳۶۵ برگه گواهی سپرده انصار تعلق داشت.
 
گفتنی است ثبت معاملات توافقی شرکت هنکل پاک وش در نماد معاملاتی «شوش» از امروز سه شنبه از طریق سامانه تازه معاملات توافقی امکان‌پذیر شد و نمادهای معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری سقز در نماد «گولان»، اوراق مشارکت شرکت سنگ آهن گهر زمین در نماد «گهر۱۱»، اوراق اجاره شرکت واسط مالی بهمن به منظور تامین مالی شرکت هواپیمایی ماهان «ماهان» و اوراق مشارکت شرکت پالایش نفت تهران «پانفت۱۱»، نیز در پایان معاملات امروز متوقف شدند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.