تولید بیش از ۱۰۰ نوع عصاره گیاهی ، دارویی و درمانی

۲۸اردیبهشت،

رئیس سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر کشور از تولید ۱۲۰ نوع عصاره ی گیاهی با خواص داروئی و درمانی بالا در سطح کشور خبر داد.

طاهر رستمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: شرکت سهامی سها در سازمان تدارکات پزشکی تا کنون قادر به تولید ۱۲۰ نوع عصاره ی گیاهی، گلیسیرینه، روغنی، دیورباد، کالا دولا، کامبوبیل و . . . بوده است.
وی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی وتنوع گیاهی و طبیعت در کشور منجر به افزایش تولید در این سهم شده، افزود: این امر منجر به رونق تولید عصاره های گیاهی ، دم نوش ها و سرماخوردگی و صادرات به کشورهای آسیایی، اروپائی شده است.
رستمی همچنین اظهار داشت: شرکت دارو پخش سها، بزرگترین و مجهز ترین واحد تولید دارو در خاورمیانه در بخش صادرات دارو و توزیع به داروخانه ها و همچنین بحث پوشش داروهای تک نسخه ای از طرف این سازمان در ۱۳ مرکز پخش در استانها مشغول به فعالیت می باشند.
وی با اشاره به جریمه ی صادرات و واردات محصولات پزشکی در سازمان، گفت: یکی از سیاست جمعیت با حضور در نمایشگاههای مختلف ارائه ی ظرفیت های کلان این مجموعه توانمند ی و ارائه تولیدات به مردم است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: سازمان تدارکات پزشکی در حال حاضر نمایشگاه ترکیه شرکت و در آینده نیز در نمایشگاه تاجیکستان شرکت خواهیم کرد./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.