تولید فیلتر با فناوری نانو

۳۰م دیماه ،

پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس موفق به تولید تنها فیلتر با فناوری نانو شدند.

احمد موسوی شوشتری مجری طرح در گفتگو با خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران گفت:  هوا به عنوان سیال محیط انتقال برای عبور از آلاینده های ذره ای است و ذرات معلق در هوا به طور عمده در محدوده ای ابعاد ۰٫۱ تا ۱۰ میکرومتر وجود دارند چنانچه این الیاف پتانسیل کاربردی بسیاری در صنایع فیلتراسیون سیالات به واسطه خواص منحصر به فرد را دارا است.

وی اهداف خود را از طرح این چنین بیان کرد و گفت: رسیدن به فیلتراسیون دقیق تر ، افت فشار کمتر ( مصرف انرژی کم) و فیلتر با طول عمر بیشتر از جمله اهداف طرح به شمار می آید.

شوشتری تصریح کرد: تخلخل بسیار بالا منافذ با اندازه های ۱۰nm تا چند میکرون، منافذ یا حفره های با ساختار های باز متصل به هم و سطح مخصوص بالای نانو الیاف از جمله مزایای لایه ی فیلتر نانو لیفی به شمار می آید.

وی خاطر نشان کرد: صنایع غذایی ، صنایع پتروشیمی و نفت صنایع سیمان، کاشی و سرامیک  و فلزات محیط های آزمایشگاهی و بیمارستان ها و ماسک های تنفسی از جمله صنایع مصرف کننده نانو فیلتر به شمار می آید./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. خلیل:

    مدیریت محترم
    با سلام
    در صورت تولید فیلتر زاپاس و سرخود سیگار این بازرگانی قصد خرید و صادرات را دارد در صورت امکان تولید اعلام فرمایید . متشکرم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.